پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
با موفقیت در مذاکرات هسته‌ای شاهد ورود هیأت‌های تجاری از نقاط مختلف دنیا به سیستان و بلوچستان هستیم، به طوری که چندی قبل هیأت‌های تجاری اروپایی و تجار افغانستانی ساکن در اروپا به منظور بررسی شرایط سرمایه‌گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کرده بودند.
شعارسال: اخیراً نیز سفر هیأت تجار پاکستانی و اعضای اتاق بازرگانی افغانستان به این استان نشان از آینده روشن توسعه در این منطقه دارد. با توجه به فعالیت‌های انجام شده هم اینک این استان در بین پنج استان با تجارت مرزی رتبه دوم را دارد که نشان دهنده تعالی استان در زمینه تجارت است. با تلاش بی‌وقفه دولت آن هم در شرایط دشوار تحریم، سیستان و بلوچستان به کارگاه ساخت و ساز زیربناها تبدیل و پیشتار توسعه و آماده سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای شده است. مسأله گاز از مهم‌ترین مسائل مورد پیگیری در استان است و هم‌اکنون تأمین سوخت دو نیروگاه چابهار وکنارک با مصرف روزانه 5/2 میلیون لیتر سوخت نفت گاز علاوه بر استهلاک، حدود 148 میلیارد تومان در سال برای استان بار مالی دارد. هم اینک دو سوم تجهیزات و کارهای زیربنایی برای انتقال گاز به سراسر استان توسط دولت انجام شده که نشان دهنده عمق توجه دولت یازدهم به استان است و برای یک سوم دیگر نیز با یک شرکت معتبر رایزنی‌هایی انجام شده است. همچنین در هفته دولت امسال 615 طرح با اعتبار 7 هزار و 956 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد که شاهد رشد 54 درصدی در تعداد طرح‌ها و رشد 146 درصدی در میزان اعتبارات نسبت به سال قبل هستیم. برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در برج میلاد تهران انجام شده که در این نمایشگاه از افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در استان داشته باشند دعوت می‌شود. همچنین بزودی کلنگ ایجاد کارخانه لاستیک‌سازی در شمال استان و کارخانه فولاد در چابهار به زمین زده خواهد شد و کارخانه تولید آنتیموان نیز در سفیدآبه افتتاح و برای راه‌اندازی دوباره کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر کارگشایی می‌شود. آب آشامیدنی در اولویت نخست قرار دارد و حتی اگر منجر به تعطیلی فعالیت‌های کشاورزی شود، انتقال آب از زابل به زاهدان تأثیر زیادی بر منابع ذخیره چاه نیمه‌ها نمی‌گذارد و مجموع آب انتقالی از زابل به زاهدان 50 میلیون متر مکعب در سال است، به طوری که میزان تبخیر آب در زابل حداقل 300 میلیون متر مکعب است. با اجرای طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار زمین در شمال استان حداقل 92 هزار خانوار از نعمت آب برای مصارف کشاورزی بهره‌مند می‌شوند که از این طریق می‌توان از یک سو از تبخیر آب جلوگیری کرد و از سوی دیگر مدیریت صحیحی بر منابع آبی داشت. در این طرح راندمان آب از 35 درصد به 90 درصد افزایش می‌یابد. مقدمات کلنگ زنی یک طرح 200 میلیارد تومانی فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در زاهدان مهیا شده که شامل ساخت دو باب سینما، هتل پنج ستاره، بیش از 150 غرفه تجاری، ایجاد سرزمین موج‌های آبی و 10 هکتار فضای سبز می‌شود. از طرفی، هم اینک 20 دستگاه برای راه‌اندازی سامانه گیرنده‌های دیجیتال خریداری شده و در صدا و سیمای استان آماده نصب است و طی دو سال گذشته 200 منطقه به شبکه دیجیتال صدا و سیمای استان اضافه شده است. اجرای طرح خط ریلی چابهار- زاهدان- خراسان از دیگر طرح‌های دولت یازدهم است. در حال حاضر 500 نفر مشغول به کار در مسیر ریلی زاهدان - چابهار هستند که تاکنون با 7/13 درصد پیشرفت 290 کیلومتر ساخته شده است. همچنین از کارهای مثبت انجام شده در دو سال گذشته راه‌اندازی بیمارستان‌های غیرفعال در استان و به کارگیری حدود 600 نفر در این مراکز است. رسالت من در وظیفه استانداری باعث شده خودم را متعلق به این استان دانسته و همه تلاش خود را برای اجرای طرح‌های مصوب انجام دهم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 136 ، تاریخ انتشار:شنبه 6 شهریور 1395، شمار: ویژه هفته دولت.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین