پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
باید فیش حقوقی مدیران دانشگاه آزاد نیز مانند بسیاری از نهادهای دیگر بررسی شود تا دانشگاه آزاد حیات خلوت مدیران نجومی نباشد.

شعار سال: چند روزی است به علت توجه برخی از رسانه‌ها به موضوع واگذاری املاک در شهرداری، مساله مهم فیش‌های نجومی به حاشیه رفته است. این در حالی است که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند نباید از موضوع مدیران نجومی به آسانی بگذریم.

بررسی اسنادی نشان می‌دهد که فیش‌های نجومی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز کم از فیش نجومی ندارد فقط در یک نمونه سرپرست یک واحد دانشگاهی در سال ۱۳۹۳ حقوقی معادل ۲۲ میلیون تومان دریافت کرده است! طبق قانون حقوق روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مثل دانشگاه تهران و امیرکبیر با همه مزایا و دریافتی‌های علمی کمتر از ۱۵ میلیون تومان است اما فیش حقوقی زیر نشان می‌دهد حقوق‌های نامتعارف در دانشگاه آزاد رواج دارد آن هم از ۲ سال پیش!

یکی از کارمندان سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درباره فیش حقوقی امیرتیموری سرپرست این واحد دانشگاهی گفت: ایشان از دو سال پیش چنین حقوقی دریافت می‌کرده‌اند در حالی که تا توانسته‌اند از حقوق کارمندان خود کم کرده‌اند و کف حقوق قانونی را در برخی از کارمندان اجرایی کردند. قطعا حقوق نجومی وی یک تبعیض است و کارکنان از مدیریت ایشان بسیار ناراحت هستند.

باید فیش حقوقی مدیران و روسای واحد دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند بسیاری از نهادهای دیگر بررسی شود تا دانشگاه آزاد حیات خلوت مدیران نجومی نباشد. همان‌طور که در فیش حقوقی زیر دیده می‌شود سرپرست دانشگاه آزاد واحد رشت فقط در فیش حقوقی آبان ماه ۹۳ مبلغی بیش از ۲۲ میلیون تومان دریافت کرده که ۴ بند از فیش فقط به عنوان فوق‌العاده پرداخت شده است.

همچنین حق پایان‌نامه به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مطالبات معوق نیز حدود ۶ میلیون تومان پرداخت شده که یادآور بند مطالبات معوق در فیش سایر مدیران بانکی است. به هر حال دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که باید سازمان بازرسی و مجلس به آن ورود کنند و حقوق مدیران و روسای واحدهای بیشمار آن را بررسی کنند. قطعا تفحص از دانشگاه آزاد پرونده مالی و اقتصادی سنگینی را رو خواهد کرد.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی 8 دی خبر، تاریخ انتشار 17 شهریور 95 ، کد مطلب: 141109:www.8deynews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین