پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحثی که درباره واگذاری املاک در شهرداری مطرح شد، مشخصاً به این دلیل بود که فیش‌های نجومی که واقعیتی انکارناپذیر است و تبدیل به یک مطالبه عمومی شده، تحت الشعاع قرار دهند.

شعار سال: رضا تقی‌پور اظهار داشت: در فضایی که متأسفانه غبارآلود شده است با اقداماتی که منشأ آن بعضی از اعضای داخل شورای شهر بودند، ظلمی در حق شهروندان روا شده و آن نیز این است که واقعیت‌ها در اختیار شهروندان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اعضای شورای شهر آب را گل‌آلود می‌کنند تا ماهی بگیرند،‌گفت: بحثی که درباره واگذاری املاک در شهرداری مطرح شد، مشخصاً به این دلیل بود که فیش‌های نجومی که واقعیتی انکارناپذیر است و تبدیل به یک مطالبه عمومی شده، تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: در موضوع فیش‌های نجومی 3 تا 4 هزار نفر باید پاسخگو باشند و دولت نیز در این خصوص برخورد به موقع و مناسبی نداشته است و به نحوی از کنار موضوع فیش‌های حقوقی که تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است، فاصله گرفته است.

تقی‌پور بیان داشت:‌دولت باید ابتدا در دستگاه‌های زیر مجموعه موضوع فیش‌های حقوقی را مورد بررسی قرار دهد و بعد هم متخلفین به قوه قضائیه معرفی شوند. سخنگوی قوه قضائیه نیز اخیراً گفته بود برخورد دولت با موضوع فیش‌های حقوقی درخور نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عده‌ای سناریوی سیاسی با عنوان واگذاری املاک مطرح کرده‌اند که در این سناریو قصد داشتند عنوان کنند این اقدام بزرگ‌تر از فیش‌های نجومی است.

وی یادآور شد:‌در مجموع این مباحث باعث اغتشاش در گردش اطلاعات صحیح است و در اختیار داشتن اطلاعات درست و واقعی حق همه مردم است و بعضی از جریانات مباحث را به انحراف می‌کشاند و فضای مجازی را فضای دروغ،‌ شایعه و تهمت می‌کند.

تقی‌پور گفت: بنده فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا فضای مجازی به همچین روالی باشد که فردی در این فضا بتواند تهمت و اتهام بزند و تنها در موضوع اخیر هدف این بود که فیش‌های نجومی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از ابتدای شورای چهارم تلاش کردیم که رفتارمان بر اساس رفعت اسلامی باشد و پرده‌دری نکنیم و اگر عیبی هم فردی دارد به خودش تذکر دهیم و بدون اینکه در دستگاه قضایی محاکمه شود آن را محکوم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه واقعیت‌ها لابه‌لای اطلاعات مخدوش گم می‌شود، گفت: بهترین راه برای اجرای عدالت ارجاع پرونده‌ها به قوه قضائیه است و مباحث وقتی عمومی شود که فرد محکوم شده باشد و نه اینکه همچنان متهم باشد.

وی گفت: پروژه واگذاری املاک در شهرداری اصلاً با این عرض و طولی که مطرح شده نبوده است.

تقی‌پور درباره فضای مجازی گفت: در این حوزه خلاء قانونی داریم و به گفته مقام معظم رهبری فضای مجازی تبدیل به یک فضای ول شده است و شورای عالی فضای مجازی نیز به این مسائل اساسی توجهی ندارد.

وی گفت: در انتخابات گذشته در یک هفته منتهی به انتخابات قانون انتخابات کشور نقض شد ولی هیچ توجهی به این موارد صورت نگرفت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395، کد مطلب: 13950626000679:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین