پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۸۷۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
رئیس دانشگاه آزاد گفت: با ارائه آموزش‌های مجازی هزینه‌ دانشگاه کمتر نشد و در برخی موارد افزایش هم داشت، به طوری که با شیوع کرونا دانشگاه آزاد یک هزار میلیارد تومان ضرر کرد.
شعار سال: محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد درباره اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه آزاد به عدم برگزاری کلاس‌های عملی، اظهار کرد: کلاس‌های عملی از ابتدای مرداد ماه برگزار می‌شود. قبلا وضعیت به این صورت بود که ۱۵ دانشجو سر کلاس‌های عملی حاضر می‌شدند در حالی که هم اکنون ۳ تا ۵ دانشجو در کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند که هزینه بسیار بالایی برای ما دارد. با این وجود دانشگاه آزاد به تعهدات خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پایبند است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: علت اینکه کلاس‌های عملی و آزمون‌های آنها هم زمان با سایر امتحانات برگزار نشد به این دلیل بود که کلاس‌های عملی از تابستان به بعد برگزار شوند و بعد از برگزاری کلاس ها آزمون برگزار شود. هزینه آزمایشگاه و دروس عملی با شرایط به وجود آمده برای دانشگاه خیلی بیشتر شده است، 


طهرانچی در ادامه بیان کرد: اخیرا در شورای گسترش حضور داشتیم و مشکلات دو دهه دانشگاه آزاد را با معاونت آموزشی و شورای گسترش مطرح کردیم. بیش از ۵ هزار رشته داشتیم که دائمی شدند تا به این وسیله مشکلات بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد رفع ‌شود. بحث دیگری هم که در شورای گسترش مطرح شد این بود که ظرفیت دانشگاه آزاد استانی خواهد شد و در داخل استان با توجه به ملاحظاتی که دیگر زیر نظام‌ها خواهند داشت رشته‌ ها متناسب با سند آمایش آموزش عالی پیش برده خواهند شد.

طهرانچی در ادامه درباره اعتراض دانشجویان به کم نشدن شهریه گفت: در پاسخ به این اعتراض باید پرسید آیا حقوق کارمندان در این مدت کم شده است؟ دانشگاه‌های دولتی که خدمات ارائه دادند همانند سنوات قبل بودجه خود را از دولت بدون کم و کاست گرفتند.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه با وزارت ارتباطات رایزنی کردیم و هزینه اینترنت را برای دانشجویان در این ترم رایگان کردیم، ادامه داد: مدرکی که به دانشجویان داده می‌شود مدرک مجازی نبوده است. مدرک مجازی با مدرکی که دانشجو با حضور در دانشگاه می‌گیرد تفاوت دارد. این ترم به علت فشار ویژه‌ای که به دانشگاه وارد شد ارائه دروس مجازی شد.

دانشگاه آزاد آماده برگزاری حضوری ترم بود

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد آماده برگزاری ترم به صورت حضوری بود. دانشگاه آزاد روی بودجه دولتی حرکت نمی‌کند که بتواند شهریه را کم کند. برای ارائه آموزش مجازی تغییر سیستم دادیم و دوره‌های آموزشی برای اساتید برگزار کردیم.

طهرانچی در ادامه تاکید کرد: برای دانشگاه آزاد این ترم هزینه کمتری محاسبه نشد، ولی آن چیزی که اتفاق افتاد این بود که در مورادی هزینه بیشتری هم به دانشگاه تحمیل شد، دانشگاه آزاد با شیوع کرونا یک هزار میلیارد تومان ضرر کرد.

او در ادامه با بیان اینکه هزینه‌های دانشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌ها بیشتر شد، افزود: دانشجو فقط یک بخش را می‌بیند در صورتی که به فرآیند‌های دانشگاه و سرویس‌هایی که فراهم شده بود بی توجه هستند. دانشگاه آزاد حتی به پرداخت حق و حقوق اساتید حق التدریس نیز پایبند ماند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه درباره تصمیم گیری برای شهریه ترم تحصیلی آینده نیز گفت: برای ترم بعد در هفته آینده با هیات امنا درباره میزان شهریه صحبت خواهد شد.


آزمون ای پی تی حضوری و غیر متمرکز برگزار می شود
طهرانچی درباره آزمون ای پی تی اظهار کرد: آزمون زبان ‌ای پی تی نیز در هر استان به صورت حضوری برگزار می‌شود و حد نصاب نمره قبولی نیز کاهش پیدا نمی کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۷۴۱۷۶۲۸،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین