پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
در هفته گذشته شاهد افتتاح پروژه های متعددی در سطح کشور ، استان و شهرستان بودیم . کمیت و کیفیت پروژه های افتتاح شده می تواند نشانه ای از عملکرد مدیران دستگاه های ذی ربط و تاثیر گذاری آنها بر توسعه و آبادانی باشد . اما نکته ای که مورد توجه قرار می گیرد حضور مسئولان مختلف در این مراسمات می باشد ، این امر می تواند تلاش آنها برای سهیم بودن در این اقدامات را نشان دهد. بی شک مسئولانی که در مراسمات و افتتاح پروژه ها بویژه خارج از حوزه شهرستان خود حضور می یابند ، به همان نسبت در برنامه ها و تغییرات صورت گرفته سهم بیشتری برای خود و مجموعه خود خواستار می گردند .

شعار سال: یکی از سازمان هایی که در سالهای اخیر با عملکرد قابل قبول خود توانسه مورد توجه مسئولان استان بویژه نمایندگان مجلس قرار گیرد ، منطقه آزاد انزلی می باشد ، منطقه ای با مزیتهای بالقوه فراوان و تیم مدیریتی متفاوت با گذشته که نگاه هر مدیر آگاه را به خود جلب می کند . هر مسئول در استان گیلان که از حداقل دانش مدیریتی برخوردار باشد می تواند به این مهم پی ببرد ، که مدیران جوان منطقه آزاد انزلی توانسته اند در سالهای اخیر علارقم مشکلات اقتصادی ، منطقه آزاد انزلی را در مسیر توسعه عمرانی، فرهنگی و اقتصادی قرار دهند . برنامه های متنوع فرهنگی ، طرحهای گردشگری اجرا شده، پروژه های عمرانی تکمیل شده و در حال تکمیل ، رونق فضای کسب و کار و مشاغل و صنایع متعدد احیاء شده نشان از برنامه ریزی آنان و آینده ای روشن برای تنها منطقه آزاد شمال کشور دارد .

مدیران و مسئولان کاردان می دانند که نزدیکی و همیاری با این سازمان خودگردان از نظر بودجه ای و مستقل از نظر حاکمیتی و تصمیم گیری چه تاثیرات مثبت و امتیازاتی برای آنان به همراه خواهد داشت . در سالهای اخیر حضور مسئولان ، بویژه نمایندگان مجلس سایر شهرهای استان در همایشهای داخلی و بین المللی ، مراسمات و جلسات تودیع و معارفه مدیران ، عقد قرارداد ها و تفاهم نامه ها ونمایشگاههای مختلف قطعا با برنامه ریزی و هدف گذاری می باشد . نمایندگانی که وقت خود را جهت حضور در منطقه آزاد انزلی به دفعات هزینه می کنند، یقینا بدنبال بهره برداری مناسب تری از فرصتهای این منطقه آزاد خواهند بود.

این دقیقا همان نکته اساسی است که باید از سوی مسئولان شهرستان بندر انزلی به عنوان شهرستانی که منطقه آزاد در آن قرار دارد ، مورد توجه بیشتر قرار گیرد و آنان در منطقه آزاد انزلی حضوری به مراتب پررنگ تر از گذشته داشته باشند. عدم حضور مسئولان و مدیران شهر در منطقه آزاد فقط عرصه را برای استفاده مسئولان سایر شهرهای گیلان از این فرصت طلایی فراهم می نماید . یقینا منافع و مزیتهای منطقه آزاد انزلی ابتدا باید به مردم و شهرستان انزلی برسد، که از روز اول با سختیها و مشکلات آن همراه بوده اند ، اما چیزی که امروز شاهد آن هستیم غیر از این را نشان می دهد و از دلایل اصلی این امر عدم تعامل مناسب مسئولان و مدیران شهرستان و مطالبه گری آنها از مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی می باشد . البته این به معنای عدم توجه مدیران منطقه آزاد نسبت به مردم و شهرستان انزلی نیست و بی شک آنان به وظیفه خود در این راستا همچون سایر مناطق تحت پوشش عمل نموده و خواهند نمود، اما انتظار از مسئولان شهرستان است که با مطالبه گری بهتر و مناسب تر از مدیران منطقه آزاد انزلی، بستر را برای استفاده از این فرصت استثنایی مهیا نمایند. لذا درخواست عمومی این است که، مسئولان شهرستان برای گرفتن امتیازات بیشتر گامهای سریعتر و محکم تری برای تعامل با مدیران منطقه آزاد بردارند . حضور کمرنگ مسئولان شهرستان در منطقه آزاد انزلی سبب از دست رفتن فرصت ها خواهد شد، چرا که وضعیت روبه رشد کنونی منطقه آزادانزلی، فرصتی مغتنم برای مسئولان شهرستان می باشد . زمان سریع خواهد گذشت و کسانی از فرصتها بهتر استفاده خواهند نمود که حضور بیشتر و موثرتری داشته و سوار بر این قطار توسعه در منطقه آزاد انزلی باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اینترنتی موج شکن، تاریخ انتشار 16 شهریور 95 ، کد مطلب: 22451: www.mojshekan.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین