پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی از موافق نبودن سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی خبر داد.
شعار سال: دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی از موافق نبودن سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی خبر داد.
 
اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی
علی آزاد در بررسی و ارزیابی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی، اظهار داشت:
برای اجرای سیستم اخذ عوارض الکترونیک (ETC) باید همه بستر‌های لازم در جامعه وجود داشته باشد.

یکی از بستر‌های لازم، امر فرهنگی و تعهد مردم به انجام وظایف خود است، در سرمایه‌گذاری برای آزادراه‌ها مسأله حیاتی اول، بازگشت سرمایه و سود شرکت سرمایه‌گذار است که طبق قرارداد و برآورد‌های ضمیمه محاسبه می‌شود، به عنوان مثال سهم سرمایه‌گذار باید در ۱۸ سال برگشت داده شود.

حالا اگر این امر تحقق نیابد و سرمایه در مدت مشخص شده برگشت نشود، جذابیت سرمایه‌گذاری در آزادراه برای سرمایه‌گذار از بین می‌رود و دیگر کسی راغب به سرمایه‌گذاری در این امر حیاتی نمی‌شود.
 
قانون‌گریزی برخی راننده‌ها
دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی در پایان با اشاره به قانون‌گریزی برخی راننده‌ها در پرداخت عوارض آزادراهی، بیان کرد:‌
متأسفانه برخی رانندگان بدون داشتن کارت مجوز عبور ETC از قسمت‌های پرداخت الکترونیک عبور می‌کنند و یا اینکه پس از عبور از عوارضی‌های الکترونیک، نسبت به پرداخت عوارض اقدام نمی‌کنند، شرکت سرمایه‌گذار حالا در نقش بهره‌بردار هم عمل می‌کند، پیام کوتاه به شخص خاطی می‌دهد و در قالب تذکر، اعلام می‌کند که بدهی خود را بپردازید، اما متأسفانه برخی رانندگان کماکان به تعهد خود عمل نمی‌کنند.

شرکت متولی اخذ عوارض الکترونیک این موارد را به نیروی انتظامی منعکس می‌کند، نیروی انتظامی هم طلب درصدی از این وصولی‌ها را دنبال می‌کند، اما تا امروز قرارداد فیمابین آن‌ها قطعی نشده است.

بدین دلیل است که شرکت‌های سرمایه‌گذار موافق اجرای ETC (پرداخت عوارض به صورت صرفا الکترونیک) نیستند.

برای نمونه در جاده تهران ـ ساوه از ۱۰۰ درصد ترافیک عبوری از طریق ETC میزان ۷۰ درصد آن‌ها یا مجوز عبور ندارند و یا اگر قبلاً گرفته‌اند، مجدداً پولی به حساب مربوطه واریز نمی‌کنند.

به نظر ما اولین مشکل اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد، پلیس با افراد خاطی برخورد داشته باشد و در کنار جریمه کردن راننده‌های خاطی، نسبت به توقیف خودرو‌هایی که مالکان آن‌ها اهتمامی برای پرداخت عوارض ندارند، اقدام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1399، کد خبر: 196286،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
واقعا درست میگن که اول باید فرهنگ یک چیزی نهادینه بشه که بعد ضمانت اجرایی داشته باشه . مردم باید اول یاد بگیرند که باید عوارض رو الکترونیکی پرداخت کنند و بعد این قضیه اجرایی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین