پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، از امضای 17 تفاهمنامه بین شرکت عمران و سایر بخش های خصوصی در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت: هشت فقره از این قراردادها، بین شهرهای جدید و شرکت های خارجی منعقد شده است.

شعارسال: سید محمود میریان افزود: در این مدت شرکت عمران شهرهای جدید، تفاهمنامه ای را با شهرداری های شهرهای جدید به امضا رساند که براساس مفاد این قرارداد، شهرداری ها در قبال دریافت زمین به ارائه خدماتی نظیر خیابان کشی، ایجاد فضای سبز، پارک، ساخت پیاده رو، جدول، جوب، آسفالت خواهند پرداخت.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: این تفاهمنامه سرمایه گذاری در شهر جدید بهارستان با مبلغ تقریبی 10 میلیارد و 300 میلیون ریال، در شهر جدید صدرا به میزان تقریبی یک هزار میلیارد ریال، در شهر جدید اندیشه به مبلغ 300 میلیارد ریال، در شهر جدید عالیشهر به مبلغ 40 میلیارد ریال، در شهر جدید پرند به میزان یک هزار و 800 میلیارد ریال( در مرحله تصویب نهایی) در شهر جدید پردیس به مبلغ سه هزار میلیارد ریال ( در مرحله تصویب نهایی) و در شهر جدید هشتگرد با مبلغ دو هزار میلیارد ریال (در مرحله تصویب نهایی) با شهرداری ها به امضا رسیده است که جمعا رقمی بیش از 9 هزار و 70 میلیارد ریال را به خود اختصاص می دهد.

میریان در ادامه از مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید با بخش خصوصی در شهرهای جدید در قالب 10 فقره قرارداد به مبلغ سه هزار و 250 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این تفاهمنامه با هدف ساخت واحدهای تجاری در پنج شهر جدید پردیس، بهارستان، سهند، مجلسی و گلبهار با بخش خصوصی به امضا رسیده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به عقد هشت تفاهم نامه دیگر با شرکت های خارجی در پنج ماهه نخست سال جاری در شهرهای جدید گفت: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف بهره برداری بهینه از مصرف انرژی و فناوری های نوین ساختمانی و همچنین بهره برداری مجدد از فاضلاب شهری در شهر جدید هشتگرد با شرکت آلمانی جی.آی.زد (GIZ) و وزارت محیط زیست جمهوری فدرال آلمان قراردادی را امضا کرده و در حال پیگیری این موارد است.

میریان در این خصوص خاطرنشان کرد: امضای سه تفاهم نامه با شرکت های هانوا، ال.اچ و ک.آی.سی.تی در کره جنوبی قرارداد دیگری است که به منظور ساخت بیمارستان در شهر جدید گلبهار، ساخت شهر جدید خوارزمی در نزدیکی سمنان، همکاری علمی و تجربی در ساخت شهرهای جدید و همچنین همکاری در پژوهش های علمی بین شرکت عمران شهرهای جدید و این کشور آسیایی به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: تفاهمنامه دیگری با شرکت ایتالیایی مهندسی اروپا، شرکت «اف.جی تکنو پل» و «آتلیا ایتالیا» و همچنین قراردادی با شرکت «کواسار انرژی لوکزامبورگ» درخصوص تولید انرژی به روش خورشیدی برای شهر جدید پرند به امضا رسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این مطلب که کشور تایلند نیز در ساخت واحدهای تجاری و سرمایه گذاری در این بخش ابراز تمایل داشته است، گفت: شرکت ان.یو.ای تایلند در این زمینه درخواستی داشته که همچنان در حال بررسی است.

میریان درخصوص قرارداد ارائه خدمات مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین شهر جدید پردیس و بانک مسکن نیز اظهار داشت: این قرارداد نیز به تازگی با مبلغ 10 هزار میلیارد ریال بین شرکت عمران پردیس و بانک مسکن به امضا رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 26 شهریور 1395، کدمطلب: 82232103 (5561658) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین