پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت:نخستین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب پس از افتتاح محل ساختمان این تشکل صنفی – سیاسی در روز پنجم مهر ماه برگزار خواهد شد.

شعارسال: احمد شریف با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب پس از افتتاح محل ساختمان این تشکل صنفی و سیاسی در پنجم مهر ماه اظهار کرد: جلسه شورای مرکزی خانه احزاب هر دو هفته یکبار برگزار می شود، اما جلسه دو هفته پیش به دلیل تقارن با عید قربان برگزار نشد و لذا جلسه بعدی ما پنجم مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته های اطلاع رسانی، بین الملل، زنان، حقوقی، آموزش و تحقیقات خانه احزاب اظهار کرد: هنوز دو کمیته مالی و پشتیبانی و انتخابات خانه احزاب هنوز به طور کامل فعال نشده اند که امیدواریم در دوره جدید این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به دلایل فعال نشدن کمیته انتخابات این تشکل صنفی سیاسی اظهار کرد: ریاست کمیته انتخابات در دوره قبلی بر عهده آقای کمیجانی بود که مشکلاتی برای ایشان پیش آمد و این کمیته با وجود آن که اعضایش مشخص شده بود در انتخابات هفتم اسفند ماه نتوانست چندین تاثیر گذار ظاهر شود که امیدوار هستیم در دوره جدید این کمیته بهتر عمل کند.

شریف افزود: ما در نظر داریم که در انتخابات 96 با همکاری وزارت کشور جایگاه خوبی را برای کمیته انتخابات در نظر بگیریم و وزارت کشور و ستاد انتخابات نیز در این زمینه با ما همکاری کنند که آقای مقیمی هم به ما قول مساعد داده اند که پستی برای انتخابات برای خانه احزاب داده شود و از طریق همین کمیته انتخابات نظر خانه احزاب نیز اعمال شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب همچنین با بیان این که تشکل صنفی و سیاسی بودجه کافی در اختیار ندارد اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی فعال نشدن کمیته مالی و پشتیبانی خانه احزاب این بوده است که ما بودجه ای در اختیار نداریم و به همین دلیل می شود گفت کمیته مالی خانه احزاب نیز کار خواستی بر عهده نداشته است. اما لازم است که به هر حال به عنوان یک کمیته فعال باشد.

وی با تاکید بر این که اختصاص یارانه به خانه احزاب از طریق رئیس این تشکل صنفی در حال پیگیری است اظهار کرد: طبق اخباری که به ما رسیده است در سال گذشته هم وزارت کشور پیشنهاد داده بود که در لایجه بودجه، ردیفی برای یارانه احزاب اختصاص داده شود که مسئولان نیز قول دادند که این مورد را بدون ذکر خانه احزاب در بودجه در نظر بگیرند اما متاسفانه بعد از اینکه لایحه بودجه به مجلس رفت و تصویب شد، دوستان به عهد خود عمل نکردند.

شریف ادامه داد: وقتی ردیفی در کانون بودجه برای احزاب پیش بینی نشده باشد طبیعتا دست دولت برای کمک به احزاب چندان باز نیست اما امیدوار هستیم که امسال به صراحت ردیف مشخصی برای یارانه احزاب درلایحه بودجه در نظر گرفته شود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم وزارت کشور به این نکته توجه کند که همانطور که برای توسعه فرهنگی، اقتصادی و سایر زمینه ها هزینه هایی از سوی دولت انجام می شود برای توسعه سیاسی نیز لازم است هزینه هایی پرداخت شود و به احزاب کشور نیز کمک هایی صورت بگیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28شهریور1395، کدخبر: 95062817555: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین