پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
«امسال در شهریور ماه، زمانی که برای زیارت قبر خواهرم به امامزاده صالح رفتم، در کمال تعجب دیدم که بدون اجازه خانواده، آن قبر نبش شده و خانم دیگری را در آن دفن کردند! این بی‌حرمتی به پیکر خواهرم است».

شعارسال:«همایش علمی و ادبی دکتر طاهره صفارزاده» امروز با خبر ناراحت‌کننده‌ای در خصوص مزار این شاعر و قرآن‌پژوه کشورمان همراه بود. جایی که جلال صفارزاده، برادر و تنها وارث قانونی طاهره صفارزاده از بی‌حرمتی عجیب در امامزاده صالح(ع) به مزار خواهرش پرده برداشت. 

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها از این مراسم، گویا جسد طاهره صفارزاده را از قبر وی بیرون آوردند و دیگری را به جای وی دفن کردند.
جلال صفارزاده در ابتدای نشست خبری «همایش علمی و ادبی دکتر طاهره صفارزاده» ـ که 11 آبان در حوزه هنری برگزار شد ـ با اشاره به آن‌چه آن را بی‌احترامی به مزار این شاعر و مترجم فقید قرآن عنوان کرد، گفت: در این جلسه تنها یک گله را بیان می‌کنم. روزی که طاهره فوت کرد، به علت ارادتش به امامزاده صالح با مسئولین آنجا گفت‌وگو کردیم تا او را در مجاورت امامزاده صالح دفن کنیم. در آن زمان مسئولین آنجا 80 میلیون تومان پول خواستند. کسی که تمام زندگی و دارایی‌اش را برای قرآن گذاشته بود‌، آیا برای دفن شدن در امامزاده صالح باید پول پرداخت کند؟ اما به لطف مقام معظم رهبری یک مزار در زیرزمین امامزاده به طاهره اهدا شد.

صفارزاده با اشاره به اینکه از آن سال به بعد از سوی تولیت امامزاده هر سال برای ما پیغام می‌فرستادند که باید آن مبلغ مشخص را پرداخت کنیم، افزود: البته ما به این موضوع توجهی نکردیم تا اینکه امسال در شهریور ماه زمانی که برای زیارت قبر خواهرم به امامزاده صالح رفتم، در کمال تعجب دیدم که بدون اجازه خانواده آن قبر نبش شده و خانم دیگری را در آن دفن کردند! این بی‌حرمتی به پیکر خواهرم است.

وقتی که این موضوع را از مسئول وقت را پرسیدم و گفتم: چرا به ما اطلاعی در این زمینه نداده‌اید، ابراز بی‌اطلاعی کرد. ما می‌توانستیم پیکرش را به سیرجان منتقل کنیم اما حتی به ما خبر هم ندادند. البته من نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری فرستادم تا اجازه دهند ما استخوان‌های طاهره را به سیرجان منتقل و در زمینی که شورای شهر برای تأسیس بنگاه فرهنگی طاهره صفارزاده داده‌اند، دفن کنیم.

در ادامه جلسه علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق بیان کرد: طاهره صفارزاده علاوه بر اینکه چهره بزرگ شعر معاصر و چهره ماندگار قرآن‌پژوه بود‌، یکی از مؤسسان حوزه هنری انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد. او بود که در ذهنش جرقه تأسیس این مؤسسه روشن شد. ما نمی‌پذیریم که چنین برخوردی با مزار او شود. او که قرآن را به انگلیسی ترجمه کرد‌ و سالیان زیادی از عمر خودش را در راه فرهنگ و ادب و قرآن داد، نباید اینگونه دفن شود. باید او را به خوبی شناساند. اگر همین الان طاهره صفارزاده زنده شود و به خیابان برود، کسی او را نمی‌شناسد.

او همچنین اظهار کرد: باید طاهره صفارزاده را از ابتدا در حیاط دفن می‌کردیم؛ البته با انتقال ایشان به شهر خودش موافق هستیم و هر کمکی که از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم. بازگشت شخصیت‌هایی مانند دکتر صفارزاده، قیصر امین‌پور و منوچهر آتشی به شهرشان سازنده است و باعث می‌شود از جوانان آن شهرها همچون آن‌هایی سر برآرند. افرادی خارج از مرزهای ایران رساله‌های دکترای خود را درباره خانم دکتر صفارزاده نوشته‌اند. دکتر صفارزاده، تنها چهره ملی نیست و جنبه فراملی هم دارد. پرداختن به ایشان، پرداختن به نجابت زن شیعی، دین‌پژوه و در کل پرداختن به کرامت‌های انسانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت گفتار نو، تاریخ انتشار: 12آبان1394، کدخبر:6682: WWW.goftareno.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین