پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
بزرگراه دو طبقه صدر یکی از بزرگراه‌هایی است که در تامین منابع مالی آن ابهاماتی موجود است. این بزرگراه از دوره شهردار قبل کلید زده شد و همچنان سرنوشت نامشخصی دارد.
شعار سال: در همان دوره برخی از اعضای شورای شهر وقت تهران هزینه ساخت این بزرگراه را هفت‌هزار میلیارد تومان اعلام کرده بودند. روز گذشته هم محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران در جریان دویست‌وسی‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: «در زمان رسیدگی به لایحه متمم بودجه سال ۹۹، ردیفی درخصوص پرداخت بدهی‌های پل صدر پیشنهاد شد. آن زمان اعلام کردیم باید صورت‌های مالی این پروژه را ارائه دهند و همکاران در شهرداری قول دادند حتما این کار را می‌کنیم، اما متأسفانه هنوز محقق نشده و گزارش به دست من نرسیده است».
پل دوطبقه صدر به طول ۱۱ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین حلقه بزرگراهی شمال تهران که شرق تهران را به غرب آن و تونل نیایش متصل می‌کند، آذرماه سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید. آن‌طور که مسئولان وقت گفته بودند: پروژه طبقاتی پل صدر با هدف بهبود تردد و کاهش بار ترافیک منطقه شمال و شمال شرق تهران احداث شد، با گذشت هفت سال از زمان راه‌اندازی این بزرگراه دوطبقه هنوز هم درساعات اوج رفت‌وآمد و تردد مسیر‌های منتهی به صدر پر از ترافیک است. هزینه‌های اعلام‌شده برای ساخت این پل از همان موقع تا الان آمار و ارقامی متفاوت بوده است. ابتدا هزینه اجرای این طرح بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شد، اما در نهایت رقم تقریبا رسمی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای آن (پروژه پل طبقاتی صدر) اعلام شد و البته برخی دیگر از منابع کل هزینه صرف‌شده برای ساخت پروژه طبقاتی صدر و تونل نیایش در مجموع حدود چهار هزار میلیارد تومان گفته شده است.
در اظهارنظری دیگر در یکی از جلسات شورای عالی شهرسازی و معماری در سال ۹۶ عباس آخوندی، وزیر وقت راه، مسکن و شهرسازی به شکلی صریح درباره هزینه‌های ساخت این بزرگراه گفت: «پروژه اتوبان صدر، بیش از یک میلیارد دلار هزینه دربر داشت که خود پروژه اتلاف منابع بیت‌المال بود و برای اجرای آن، زمین باارزش اراضی عباس‌آباد - زمینی که قلب شهر تهران بود - با بانک انصار تهاتر شد».
سال ۹۴ نیز محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست دوره قبل شورای شهر تهران، در جلسه‌ای در رابطه با وضعیت تهران گفت: «یکی از پیمانکاران پل صدر به من می‌گفت شهرداری تهران به‌جز هزینه‌های تملک و شهرداری‌های مناطق، شش هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده و باید پرسید با این اعتبار خط ٣ و ٦ و ٧ که امروز تأخیر هم دارند، به بهره‌برداری نمی‌رسید؟».
بسیاری از منتقدان ساخت این پل می‌گفتند که بهتر بود هزینه‌های ساخت این پروژه صرف توسعه خطوط مترو می‌شد. مهدی چمران رئیس شورای شهر دوره چهارم نیز در گفت‌وگویی با «شرق» در همین رابطه به پرسشی درباره اینکه آیا بهتر نبود این حجم از هزینه صرف دیگر سیستم‌های حمل‌ونقل شهری مثل مترو می‌شد، این‌طور پاسخ داد: «صحبت این است که اگر صرف مترو می‌شد، بهتر بود. من این را قبول دارم که ما هرچه پول برای مترو بیشتر بگذاریم، بهتر است. این درست. ولی آیا برای کار دیگرمان نباید بگذاریم؟ ما بالاخره باید با ماشین در خیابان راه برویم. الان هم نباید اتومبیل‌محور باشیم. هرچند متأسفانه هستیم».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار ۱۹ شهریور ۹۹، کد خبر: ۱۴۳۰۴۹۰، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
بزرگراه صدر ساخته شد تا مایه دارها راحت برن و بیان ولی کسی نمیدونه با چه پولی و با چه کیفییتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین