پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم طی چند سال اخیر فقیرتر شده‌اند، گفت: متاسفانه ۱ میلیون و دویست هزار نفر طی ۴ الی ۵ سال اخیر به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه شده که نشان می‌دهد مردم ما فقیرتر شده‌اند.
شعار سال: علی بابایی کارنامی با اشاره به وضعیت قدرت خرید مردم طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: تورم در قدرت خرید مردم تاثیر دارد، ولی نقطه عطف همه این مسائل به تولید باز می‌گردد؛ مشکل اساسی کشور ما این است که تولید نداریم؛ دو تفکر در مجلس و دولت کار می‌کنند که یک تفکر می‌گوید از خزانه برداریم و به مردم کمک کنیم، اما این کار گدا پروری است درحالی که اگر منابع را به سوی چرخه تولید ببریم و سود حاصل از آن به جیب مردم بازگردد، شک نکنید که اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

او ادامه داد: درحال‌حاضر باید موانع تولید اعم از موانع بیمه، بانکی و مالیاتی از سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برداشته شود. ما هفته گذشته کلیات طرح “اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی” را تصویب کردیم درحالی که دولت مخالف بود. کشاورز بعد از تولید باید نسبت به فروش آن امنیت داشته باشد و احساس کند که یک گروه طرفدار او وجود دارد در حالی که طبق قانون قبلی کسانی که می‌خواستند قیمت تضمینی را مشخص کنند، واردات محور بودند، اما با طرحی که تصویب کردیم علاوه بر حمایت از کشاورزان، موانع تولید هم برداشته می‌شود؛ لذا از این نوع قوانین، باید زیاد تصویب شود تا به تولید‌کنندگان بگوییم مجلس و دولت در خدمت شما است؛ بنابراین وقتی رونق تولید افزایش یابد درآمد بالا می‌رود و درآمد که بالا برود قدرت خرید هم افزایش می‌یابد.

دارندگان رانت اطلاعاتی در بورس و ارز شناسایی شوند

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم با انتقاد از بی‌توجهی مسوولین به حضور دلالان در بخش‌های مختلف کشور، گفت: نمی‌توان همه منابع را به طور مستقیم به مردم داد چراکه جلوی تورم با تولید گرفته می‌شود و وقتی منابع کشور به سمت تولید نمی‌رود طبیعی است که به سمت بورس، خودرو، دلالی و سفته‌بازی خواهد رفت که به نظر من این دلالی‌ها و سفته‌بازی‌ها ۱۰۰ درصد در گرانی‌ها موثر است. به عنوان نمونه کارگزاری‌های بورسی دست کسانی است که به افراد بالاتری وصل هستند. مردم با اندک پولی که داشتند در بورس سهام خریدند درحالی که عده‌ای از رانت‌های بورسی برخوردار هستند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند؛ بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید ورود کرده و رانت‌های بورسی، ارزی و پولی را شناسایی و خفه کنند.

بابایی با اشاره به افزایش تعداد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: یکی از پیگیری‌های نمایندگان از دولت، بحث ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بود که می‌بابست به حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه می‌شد چراکه بر اساس آماری هم که شخص وزیر ارائه دادند، متاسفانه ۱ میلیون و دویست هزار نفر طی ۳ الی ۴ سال اخیر به آمار مددجویان اضافه شده که نشان می‌دهد مردم ما فقیرتر شده‌اند؛ لذا نیاز به منابع بیشتری وجود دارد و وزیر تعاون قول دادند حداقل در ۶ ماهه دوم سال ۹۹، در مجموع۱۰ درصد حقوق آن‌ها را افزایش دهند؛ همچنین قرار شده است ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای زنان سرپرست خانوار تخصیص یابد که ظرف ۱ ماه دیگر به نتیجه خواهیم رسید.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: gostaresh.news/۱۲۵۲۵۲
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین