پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
حسن روحانی تصمیم گرفته است که برادرش را از موج انتقادات دور سازد تا رفتار‎های پیرامون حسین فریدون در انتخابات ریاست‎جمهوری برای وی هزینه‎ساز نباشد.

شعار سال: جلسه هیأت دولت، مذاکرات هستهای هتل کوبورگ، سفرهای استانی و حتی سفرهای خارجی ردی از حسین فریدون دیده میشود. او همه جا با برادرش حضور دارد و خواهان این است که حضورش را به همگان نشان بدهد. شرایط حسین فریدون در دولت یازدهم حتی جریان اصلاحات را نیز حساس کرده است؛ روزنامه اصلاحطلب اعتماد پیرامون جایگاه حسین فریدون در دولت یازدهم نوشت: «فریدون سایه روحانی در غیر رسمیترین دیدارهایی است که پیش از این رئیسجمهور کشور حضوری در آن نداشته است». و وظیفه سایه روحانی این است که «آنجا که محدودیت‎‎های رسمی و سیاسی مانع از حضور روحانی است، او برادرش را روانه میکند، در تعاملات سیاسی درون جناحی، در تیم مذاکرهکننده هستهای و دیدار با اقشار فرهنگی و هنری و ورزشی. حضور حسین فریدون در هتل‎‎های شهر لوزان و وین تا بیمارستان‎‎های تهران و از رختکن بازیکن تا تئاتر شهر همه حکایت از حضور غیررسمی رئیسجمهور دارد. دستیار امور اجرایی ماموریتی دیگر دارد. آن حرفی را که باید رئیسجمهور بگوید در تسلیت به یکی و بنا به معذوریت‎‎هایی نمیگوید، فریدون میرساند؛ حرفی که نباید از زبان رئیس دولت گفته شود را او به نقل از وی میگوید»

اما سایت اصلاحطلب نامهنیوز روایتی صریحتر نسبت به هم‌جریان‌های سیاسی خود دارد؛ این سایت معتقد است رحیم مشایی و حسین فریدون از یک تبار هستند و در همین راستا نوشت: «بسیاری بر این باور هستند که حسین فریدون در دولت یازدهم دقیقا همان نقشی را بازی میکند که اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدینژاد بازی میکرد. بسیاری از منتقدان دولت روحانی بر این باور هستند که فریدون سو استفاده‎‎های مالی فراوانی دارد که اگر دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند تبدیل به از یکی جنجالیترین پرونده‎‎های تاریخ خواهد شد».

با این اوصاف حسین فریدون پس از انتشار اخبار برخی از دستگیری‎‎های مرتبط با فساد مالی از سوی نهادهای امنیتی ناپدید شد؛ عدم حضور وی در محافل رسمی شایعات فراوانی را ایجاد کرد به نحوی که روزنامه اصلاحطلب آفتاب یزد در گزارشی به غیبت حسین فریدون در جلسات هیأت دولت اشاره کرده است و در همین راستا نوشت: «بیش از دو ماه است که صندلی حسین فریدون در جلسات هیأت دولت در حال خاک خوردن و عاری از هر بنی‌بشری است. همین یک کرسی خالی، جرقهای در اذهان ایجاد کرد که برادر کوچکتر رئیسجمهور که همچون سایهای همواره به تعقیب وی میپرداخت، کجاست و چرا در این جلسات شرکت نمیکند. اما تنها با اندکی تامل و نظر افکندن به سایر تصاویر رئیسجمهور در 60 روز اخیر میتوان دریافت که غیبت حسین فریدون تنها به نبودش در جلسات هیأت دولت تحدید نمیشود بلکه فریدون 2 ماه است که در هیچ مراسم رسمی و مهمی، برادر را همراهی نکرده است».

براساس پیگیری‎‎ها حسن روحانی تصمیم گرفته است که برادرش را از موج انتقادات دور سازد تا رفتارهای پیرامون حسین فریدون در انتخابات ریاستجمهوری برای وی هزینهساز نباشد. باتوجه به سابقه سفارت حسین فریدون در مالزی احتمال آن میرود که مانند اعضای تیم مذاکرهکننده هسته‌ای، وی نیز به جای پاسخگویی به افکار عمومی رهسپار سفارتخانه جمهوری اسلامی بشود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي مشرق، تاریخ انتشار: 3 مهر 1395، کد مطلب: ۶۳۴۷۲۸:www. mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین