پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یحیی آباد منطقه‌ای در همسایگی آران و بیدگل و کاشان است که با بی اعتنایی مسئولان، وضعیت بهداشت و مدیریت آن بغرنج است.
شعار سال:محمدامین علیزاده، مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، به مشکلات مردم منطقه یحیی آباد اشاره و اظهار کرد: تا حدود یک دهه پیش این منطقه زمین‌های کشاورزی و دامداری بوده، اما کم کم با افزایش قیمت زمین، مردم زمین‌های کشاورزی را تبدیل به مسکونی کردند.
 
علیزاده با بیان اینکه دولت در این زمینه ورودی نکرده و نظارتی هم بر ساخت و ساز در این منطقه صورت نگرفته است، گفت: این منطقه در حوزه استحفاظی آران و بیدگل است، اما بودجه جمعیت آن را کاشان دریافت می‌کند؛ یا مثلا در حوزه بهداشت محیط آن، فرمانداری آران و بیدگل باید کار کند، اما در حوزه بهداشت خانواده و جمعیت، مسئولان کاشان باید اقدامات لازم را انجام دهند.
 
مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه سفیدشهر هم وضعیت مشابه یحیی آباد از نظر حوزه استحفاظی دارد، ادامه داد: اراضی این منطقه متعلق به منابع طبیعی است، اما خانواده‌های کم بضاعت از روستا‌ها به این منطقه مهاجرت کرده اند و خانه ساخته اند.
 
وی با اشاره به اینکه مسئول شهرداری منطقه با استانداری مکاتبه کرده تا به یحیی آباد به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شود، افزود: پاسگاه در این منطقه فعالیت ندارد و گشت زنی نیروی انتظامی در آن انجام نمی‌شود. خانه بهداشت و مدرسه هم ندارد و به همین دلیل وضعیت بهداشت و محیط آن بسیار نامناسب است و از طرفی معضلات اجتماعی زیادی مردم را درگیر کرده است.
 
علیزاده بیان کرد: حتی جمعیت ساکن در این منطقه به صورت دقیق سرشماری نشده و براساس سرشماری که خودمان انجام داده ایم، مشخص شد که حدود ۱۹۰۰ نفر در دو بخش یحیی آباد زندگی می‌کنند و در این منطقه با چنین جمعیتی کلا ۵ سطل زباله وجود دارد!
 
به گفته وی، بالاترین آمار سالک گزارش شده در شبکه بهداشت کاشان و آران و بیدگل، در یحیی آباد و با ۴۵ مورد گزیدگی گزارش شده است. همچنین در این منطقه چند دامداری به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که شرایط این دامداری‌ها بهسازی نشده است و همین امر باعث بیشتر شدن آلودگی در آن می‌شود.
 
مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: زباله‌ها در حاشیه خیابان‌ها و گذرگاه‌ها رها می‌شود و پس از بارش باران، بهترین مکان برای لانه گزینی پشه سالک است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این منطقه شیوه جمع آوری زباله است، افزود: جمع آوری زباله با بیل صورت می‌گیرد و مسلما منطقه به طور کامل پاکسازی نمی‌شود.
 
علیزاده بیان کرد: در ۲ مرداد امسال مجوزی از سوی استانداری اصفهان مبنی براینکه یحیی آباد، سکونتگاه غیررسمی است، صادر شد، اما اقدامی از سوی شهرداری آران و بیدگل در این زمینه صورت نگرفته است.
 
وی یکی از معضلات اصلی یحیی آباد را بی اعتنایی مسئولان به وضعیت این منطقه دانست و اضافه کرد: مساله مهم این است که مدیریت این منطقه به طور کامل در اختیار آران و بیدگل یا کاشان نیست.
 
به گفته علیزاده، یحیی آباد دو راه ورودی دارد که یکی بدون آسفالت، چراغ و روشنایی است و راه دیگر هم مسیر رودخانه است و زیر پل راه آهن می گذرد. عرض این مسیر کمی از دو متر کمتر است و به همین دلیل آمبولانس از آن ‌نمی‌تواند عبور کند.
 
گفتنی است، تاکنون جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اردوی جهادی در این منطقه برگزار کرده اند. برخی از دانشجویان نیز اردو‌هایی برای جمع آوری زباله‌ها برگزار کرده اند، اما این اقدامات با حمایت جدی از سوی مسئولان همراه نبوده است.
 
 
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری دانشجو   ،تاریخ انتشار: 20 مهر1399  ، کدخبر: 881916 ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
به راحتي هرچي تموم تر با تخصيص يك بودجه خوب و معقول در سراسر كشور ميتونيم اين معضلات ناشي از زباله ها در طبيعت رو حل كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین