پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در جریان اجرای عملیات حمل و نقل کانتینری یخچالی در مجتمع بندری آستارا، اظهار کرد: برای اولین بار حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS راه اندازی شد.
شعار سال:‌صادرات محصولات کشاورزی گیلان و آذربایجان غربی با کانتینر یخچالی برای نخستین بار از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا انجام شد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در جریان اجرای عملیات حمل و نقل کانتینری یخچالی در مجتمع بندری آستارا، اظهار کرد: برای اولین بار حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS راه اندازی شد و امیدواریم در بحث حجم و تعداد عملیات، روز به روز پیشرفت حاصل شود.

وی با عنوان اینکه ما خط لاینر بین بندر آستارا و اکتائو را ایجاد کردیم و این خط هر دو هفته یک بار در حوزه صادرات و واردات تکرار می‌شود، اضافه کرد: بندر آستارا شمال غرب کشور و استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و حتی ترانزیت ترکیه را به خوبی در زمینه صادرات و واردات دریایی پوشش می‌دهد و در این زمینه بسیار توانمند است.

تفتی با بیان اینکه محصولات صادراتی عمدتا محصولات میوه‌ای و گل خانه‌ای بوده که با کانتینر و به مقصد روسیه و قزاقستان و سایر کشور‌های مبدا و بر اساس نیاز حمل می‌شوند، بیان کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر توان حمل بیش از هزار TEU کانتینر در ماه را در بندر آستارا دارد که شامل کانتینر‌های یخچالی و خشک ۲۰ و ۴۹ فوتی می‌شود که بسته به نیاز مشتری این شرایط نیز قابل افزایش است.

عمده صادرات از بندر آستارا میوه و تره بار است

فرماندار آستارا در جریان این عملیات به خبرنگاران گفت: این حمل و نقل دریایی به صورت کانتینری یخچالدار برای اولین بار از بندر آستارا به صورت صادرات انجام گرفته و در حال حاضر این عملیات با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر، شرکت بندری کاوه و اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا انجام می‌شود.

عباس صابر بیان کرد: مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را به طور کاملاً مشخص شاهد هستیم و در این مورد عمده صادرات ما از بندر آستارا میوه و تره بار و محصولاتی از این گروه خواهد بود که از سایر استان‌های کشور به آستارا آمده و صادرکنندگان ما می‌توانند از این توان و ظرفیت به خوبی بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: باید زمان‌بندی مناسب و اجازه استفاده از این امتیاز را هم به صادرکنندگان و هم به وارد کنندگان در راستای توسعه اقتصادی کشور در سال جهش تولید را بدهیم.

اسکله ۷۵ متری بندر آستارا پیشرفت ۸۰ درصدی دارد

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه بندر آستارا ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن کالا در سال دارد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۷ هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار ۳۴ هزار تن واردات و ۸۲ هزار تن صادرات بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را هم در صادرات و هم در واردات شاهد هستیم.

کیانوش امیری با اشاره به عملیات‌های گوناگون در بندر آستارا تصریح کرد: لایروبی این بندر برای پهلو گرفتن کشتی‌های با حجم بیشتر از اولویت‌های اداره بنادر و دریانوردی شهرستان آستارا بوده که تا به امروز حدود یک پنجم آن محقق شده است.کیانوش امیری ادامه داد: در حال حاضر ایجاد ۳ پست برق و همچنین محوطه‌سازی به مقدار ۸ هکتار انجام شده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: اسکله ۷۵ متری بندر آستارا پیشرفت ۸۰ درصدی را در خود مشاهده می‌کند که با ساخت و تکمیل این مجموعه و اضافه شدن آن به مجموعه بندر، ظرفیت بندر آستارا به یک میلیون تن خواهد رسید و با انعقاد قرارداد ساخت ۸ هزار متر مربع انبار و با تکمیل آن ظرفیت انبار‌های مسقف در این بندر به ۱۵ هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
راه اندازی حمل کانتینری از بندر آستارا به سمت کشور‌های CIS
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۹، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
نمیدونستم ما در استارا دارای بندری هستیم که میتونیم این همه جنس ترانزیت کنیم یعنی این همه ظرفیت باز مهجوریت هم وجود دارع؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واقعاً هم نیاز بود چون عمده صادرات میوه و گل هست و نیاز به یخچال دارد برای خراب نشدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین