پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
آنچه توجه‌ها را به سلسله حوادث رخ داده در صنعت پتروشیمی در چند سال وعلل الخصوص چند ماه اخیر جلب کرده است تنها یک مسئله مهم است، تکرار.
شعار سال: آنچه توجه‌ها را به سلسله حوادث رخ داده در صنعت پتروشیمی در چند سال وعلل الخصوص چند ماه اخیر جلب کرده است تنها یک مسئله مهم است، تکرار.
 
که در این میان ۷۸ درصد از مخاطبین شرکت کننده در این نظرسنجی مدیریت ناصحیح را عامل اصلی بروز این حوادث دانسته‌اند.
 
 


در این میان مخاطبین پیج اینستاگرام "نفتی‌ها" نیز با ۱۱۴ رای باز هم نبود مدیریت صحیح را عامل اصلی تکرار و بروز حوادث دانستند.
 


در واقع پیش از این نیزبار‌ها و بار‌ها در طی حوادث مختلف در صنعت پتروشیمی بار‌ها و بار‌ها به نقش مدیریت‌ها در بروز حوادث اشاره شده است، برای مثال در زمان بروز حادثه در پتروشیمی بوعلی امام جمعه موقت اهواز هم در آن زمان از وجود مدیران پروازی در این مجتمع انتقاد نموده و گفته بود: "یکی از علل عمده این حوادث این است که شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر عمدتا توسط مدیران غیربومی اداره می‌شوند؛ طبق گزادررش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ کدام مدیر خوزستانی ندارند و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند. طبق گزارش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ‌کدام مدیر خوزستانی ندارند و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند. وقتی مدیران پروازی باشند، نسبت به چنین وضعیتی دلسوزی ندارند. "

علاوه بر این عدم توجه و سرمایه‌گذاری لازم در بخش HSE و بی‌توجهی شرکت‌های خصوصی‌سازی شده در صنعت پتروشیمی به این مقوله به یکی از عوامل مهم بروز حوادث در مجتمع‌های پتروشیمی شده است.
 
هر چند در این میان نبایداز تاثیرات مهم تحریم‌ها در این صنعت هم غافل شد. تحریم‌های صنعت پتروشیمی سبب شده تا قطعات مصرفی راکتورها، پمپ‌ها و که داری تاریخ انقضا هستند تا زمان خرابی تعویض نشوند و نتیجه آن افزایش حوادث در شرکت‌های پتروشیمی است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها، تاریخ انتشار: 14 آبان 1399، کدخبر: 39438، www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
صنعت پتروشیمی در ایران میتونه به تولیدی خیلی خفنی دست پیدا کنه اما خیلی ها در داخل کشور نمیذارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین