پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به بنگاه‌های کوچک و متوسطی که بخواهند به تجارت الکترونیک بپیوندند تسهیلات 12 درصدی پرداخت می کنیم.

شعار سال: علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم پایانی جشنواره «وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری» با بیان اینکه بیش از 84 هزار بنگاه کوچک و متوسط در حوزه صنعت در کشور وجود دارد و در کنار آن بیش از 3 میلیون بنگاه خرد صنفی داریم، اظهارداشت: امروزه یکی از الزامات تجارت جهانی، بهره‌گیری از کسب و کار الکترونیک است.

وی افزود: اهمیت تجارت الکترونیکی و دنیای مجازی امروزه بر کسی پوشیده نیست و بشر امروز توانسته است به آرزوی دیرینه خود یعنی رد و بدل شدن اطلاعات در یک لحظه دست یابد.

یزدانی بیان داشت: اما هنوز برای حضور در عرصه جهانی در بعد تجارت الکترونیکی فاصله داریم.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهارداشت: ایران با جمعیت کثیر جوان، مستعد، تحصیلکرده و صاحبنظر در حوزه تجارت الکترونیک مشتاق مشارکت است و با توجه به سیاست‌های کلان دولت در خصوص حمایت از بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری، این حمایت از طریق توسعه بازار و اتصال به این شبکه‌ها مقدور است.

وی بیان داشت: موقعیتی که برای کشور ما و خصوصاً با توجه به ظرفیت‌هایی که در پسابرجام به وجود آمده اهمیت توجه به این موضوع را بیش از پیش برای ما آشکار کرده است.

وی بیان داشت: فرصت برای حضور در بازارهای جهانی و صادرات غیرنفتی از طریق تجارت الکترونیک و داشتن پایگاه‌ها و وب‌سایت‌ها مقدور می‌شود.

یزدانی گفت: کاهش هزینه‌ها، تعاملات بیشتر، دستیابی به بازارهای جهانی و حذف هزینه‌های زائد از جمله فواید بهره‌گیری از تجارت الکترونیک است.

وی بیان داشت: البته بنگاه‌های کوچک و متوسط ما برای بهره‌گیری از تجارت الکترونیک به دلیل عدم برخورداری از نیروهای متخصص و همچنین تأمین هزینه‌ها هنوز نتوانستند از این امر استفاده کنند و در این عرصه حضور یابند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: دولت برای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه‌های کوچک کمک‌های بلاعوضی را در دستور کار خود دارد که بخشی از آن تسهیلات تابع صندوق تحقیقات الکترونیکی است.

وی افزود: از این طریق تسهیلاتی ارائه می‌شود که رقم آن به بودجه کل کشور در قالب ردیف‌های فنی و اعتباری بستگی دارد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: تا 6 درصد برای حضور بنگاه‌ها کمک بلاعوض می‌دهیم یعنی به جای اختصاص تسهیلات 18 درصد به بنگاه‌های کوچک و متوسطی که بخواهند از مزایای پیوستن به تجارت الکترونیک بهره‌مند شوند تسهیلات 12 درصدی پرداخت می کنیم.

وی افزود: این کار در سالهای 93 و 94 انجام شده که البته باید بنگاه‌ها خودشان برای بهره‌گیری از این تسهیلات استقبال کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ما در حوزه برنامه‌های آموزشی هم حمایت‌هایی داریم تا بتوانیم بنگاه‌های کوچک و متوسط را در امر تجارت الکترونیک کمک کنیم و بنگاه‌ها باید بدانند برای حضور در دنیای آینده تجارت باید از تجارت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 مهر 95 ، کد مطلب: 13950710001478:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین