پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور گفت: قطعاً مواردی که با اصلاح ساختار بودجه مجلس مغایرت داشته باشد اصلاح خواهد شد و اصلاح ساختار بودجه فراتر از لایحه بودجه دولت است و باید کارشناسی شده انجام شود.
شعار سال: حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت، اظهار کرد: این که بیان می‌شود دولت با اصلاح ساختار بودجه مخالف است این مورد بازمی گردد به درون خود دولت، اما در مجموع مجلس با سازمان برنامه و بودجه در جهت اصلاح ساختار بودجه کشور هماهنگ است.

وی ادامه داد: همچنین در زمان تقدیم لایحه بودجه در مجلس، سازمان برنامه و بودجه کشور و آقای پورمحمدی معاون آقای نوبخت با اکثریت اصلاحیه‌های ساختار بودجه موافق بودند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه هم به نفع دولت است و به نفع مجلس و مردم پس این مورد چیزی نیست که برای مجلس باشد یا دولت در هرصورت اصلاح ساختار بودجه برای اقتصاد کشور مهم و ضروری است.

حاجی بابایی با اشاره به این مورد که اگر بند‌هایی از بودجه منطبق با با اصلاحیه‌های مجلس نباشد، تصریح کرد: قطعاً مواردی که با اصلاح ساختار بودجه مجلس مغایرت داشته باشد اصلاح خواهد شد و اصلاح ساختار بودجه فراتر از لایحه بودجه دولت است و باید کارشناسی شده انجام شود.

جایگزین کردن نفت در هزینه‌های جاری دولت

وی تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه که درکمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شده یک قانون دائمی کشور است و هر ساله دولت‌ها باید لوایح بودجه کشور را منطبق با این اصلاحیه مجلس بنویسند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه قرار است نفت از بودجه کشور جدا شود چه مورد یا مواردی منبع اصلی دولت در لایحه بودجه خواهد شد؟ گفت: ابتدا باید گفت که نفت از بودجه جاری کشور خارج می‌شود نه از بودجه عمرانی و توسعه از این رو می‌توان برای جایگزین کردن نفت در هزینه‌های جاری دولت از بخش مالیات و همچنین فروش اموال دولت در قالب‌های مختلف از جمله ETF می‌تواند بودجه خود را تامین کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: snn.ir، ۸۹۵۴۲۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
مگر اینکه مجلس بتونه با کارهای خودش جلوی این تندروی های دولت رو بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
منبع بودجه معلوم نیست روی چه منبعی بسته شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین