پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از نبود متولی برای پاسخگو کردن بیمه‌ها به عنوان یک خلاءقانونی یاد کرد و افزود: نبود شفافیت در این مجموعه‌ها به کاهش کیفیت خدمات و انحصارطلبی آن‌ها منتهی شده است.

شعار سال: حسن لطفی، در بیان علل ضعف مدیریت در صندوق بازنشستگی، شستا و بیمه‌ها، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد پاسخگو نبودن دستگاه‌ها در برابر ارباب رجوع است، کما اینکه اغلب دستگاه‌های عمومی از جمله سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری‌ها که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، پاسخگو نیستند و آمار و اطلاعات دقیقی هم از عملکرد خود ارائه نمی‌دهند.

مردم باید از محل هزینه‌کرد بیمه‌ها اطلاع داشته باشند

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در این مورد که  به ارباب رجوع اجازه داده نشده است که از مسئولان سازمان‌ها مطالبه‌گری کند و دستگاه‌ها گزارشی از نحوه عملکرد خود به آنها ارائه دهند یک خلاء قانونی وجود دارد، چرا که ارباب رجوع این حق را دارد از نحوه هزینه‌کرد مبالغی که بابت حق بیمه پرداخت می‌کند، مطلع شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه افراد برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف مالیات یا حق بیمه پرداخت می‌کنند اما این مجوز را ندارند که پیرامون محل هزینه‌کرد مبالغ زیادی که پرداخت کرده بودند از مسئولان سازمان مربوطه سوال کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشخص نیست که دستگاه‌های مختلف اعم از دولتی و سایر نهادهای عمومی در ازای مبالغی که از مراجعان دریافت می‌کنند چه خدماتی به آنها ارائه می‌دهند و عدم مطالبه‌گری مردم هم بر این معضل دامن می‌زند.

ناکارآمدی بیمه‌ها به ضعف موجود در قوانین تامین اجتماعی برمی‌گردد

وی افزود: وجود این مشکل به ضعف موجود در قوانین تامین اجتماعی، بازنشستگان و بیمه‌ها برمی‌گردد چرا که در این قانون به این نکته اشاره نشده است که سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و بیمه‌ها باید به افرادی که در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، پاسخگو باشند، همچنین دستگاه متولی هم که باید از آن‌ها در این زمینه گزارش دریافت کند، مشخص نشده است و نتیجه این مشکل ارائه خدمات بدون کیفیت و انحصارطلبی این مجموعه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از نحوه ارائه خدمات بیمه‌ها به بیمه‌شدگان، یادآور شد: هم‌اکنون اکثر بیمه‌ها به رغم اینکه در طول سال مبالغ زیادی از بیمه‌شدگان دریافت می‌کنند اما در زمان ارائه خدمات، حاضر به پرداخت کامل مبالغی که متعهد شده بودند، نیستند و دریافت‌کنندگان خدمات در این زمینه با موانع متعددی مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وجود این موانع را ناشی از شفاف نبودن عملکرد بیمه‌ها دانست و تاکید کرد: البته مسئولان بیمه‌ها نیز از اقداماتی که در مجموعه آنها صورت می‌گیرد و نحوه هزینه‌کرد منابع بی‌اطلاع هستند و تاکنون طرح‌های تحقیق و تفحص در این حوزه نیز به دلیل نبود آمار و اطلاعات دقیق به نتیجه نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خانه ملت، تاریخ انتشار:  5 دی ۱۳۹۹، کد خبر:463689، icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
چندین مدل بیمه بوجود اومده که ظاهر گول زننده ای داره وقتی دودوتا چهارتا تا بشه پولی که داده میشه و براساس تورم بیست سی ساله پولی که میخواد بگیره هیچی نیست و ضرره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
اصلا در هر زمینه ای که شفافیت وجود نداشته باشه به همین وضع میرسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
کیفیت خدمات در ایران انقد پایین اومده در تموم زمینه ها که اصلا یک دلیل نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
به قول دوستمون حالا تو کجا شفایفت داریم که بخوایم تو بیمه داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
ای کاش کسی این موضوع شفافیت رو به تموم ارگان های ایران دیکته کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین