پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
پیچیدگی، چند سطحی و چند لایگی نظام‌های امنیتی از خصوصیات ذاتی آن است، اما در کنار تمامی الزامات، شفافیت و پاسخگویی هم ضرورت دارد. چرا که اداره سازمان با رویکرد شیشه درب بسته، احتمال فساد‌های درون سیستمی را بشدت افزایش می‌دهد. ضمن احترام به زحمات کلیه پرسنل امنیتی و سربازان گمنام امام عصر، به استحضار می‌رسد که افکار عمومی از تعدد قرائت‌ها در خصوص دستگیری یا عدم دستگیری بانیان ترور شهید فخری زاده خسته شده و خواهان شفافیت بیشتر هستند.

شعار سال: سال۹۱ سیستم اطلاعاتی با انتشار مستند «کلوپ ترور» اعلام کرد که شبکه ۳۰نفره عوامل موساد در ترور علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن را دستگیر کرده است. ۲۰:۳۰ و خبرگزاری‌های اصول‌گرا هم کلی مانور تبلیغاتی رفتند.

همه اعضای شبکه از جمله مازیار ابراهیمی جلوی دوربین اعتراف کردند که عامل موساد برای ترور دانشمندان بوده‌اند. صحنه‌های تک تک ترورها را هم تشریح کردند.

دو سال بعد فیلم سینمایی روباه روی پرده سینما رفت. فیلمی با حمایت وزیر اطلاعات که در آن برادر نتانیاهو که برای ترور دانشمندان هسته‌ای به ایران آمده دستگیر می‌شود! دقیقا برادر نتانیاهو! تصور کنید چقدر هیجان‌انگیز!

 گذشت و گذشت تا سال ۹۸ که ناگهان مازیار ابراهیمی سر از بی‌بی‌سی در آورد! گفت او را مجبور به اعتراف کرده بودند. گفت در تک‌نویسی‌ها به انفجار پادگان بیدگنه (ترور تهرانی‌مقدم) هم اشاره کرده بوده.

برای همین حفاظت سپاه تقاضای بازجویی مجدد می‌کند. گرچه ابراهیمی تا پای اعدام می‌رود اما بخت یارش می‌شود که حفاظت سپاه متوجه اعتراف‌های اجباری و دور از واقعیت او می‌شود. در نهایت او و سایر متهمان آزاد می‌شوند. آنجا بود که فهمیدیم ۷سال سرکار بودیم!

القصه!

۱۰سالی از ترور علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و مصطفی‌روشن می‌گذرد اما هنوز از شبکه موساد که هیچ، حتی عوامل این ترورها نیز دستگیر نشدند.

چقدر تاریخ در حال تکرار است! همزمان که شب‌های زمستان‌، سرگرم دیدن «خانه امن» هستیم، خبر از شناسایی و دستگیری عوامل ترور فخری‌زاده می‌دهند. فقط کاش قبلش می‌گفتند تکلیف عوامل ترور دانشمندان قبلی چه شد؟

جواد موگویی


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال خیابان انقلاب

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
به نظر من که سیستم امنیتی ما در حال بلوغ فوق العاده خوب خودش هست و نباید بهش نقد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
واقعا فکر نمیکردم 7 سال سر کار بوده باشیم در زمینه اتفاقات قبلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
اتفاقا نقد باعث شکوفایی جامعه در تموم زمینه های مربوطه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین