پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از عدم توجه به نظرات کارشناسانه در انتصاب‌های پتروشیمی، انتقاد کرد.
شعار سال: فرهاد طهماسبی با اعلام اینکه در زمینه حقوق تحصیل کرده است گفت: از آن جهت که حقوقدان هستم، معتقدم که باید به اصول قانون اساسی پایبند باشیم.
وی با اشاره به اینکه اصل تفکیک قوا در قانون اساسی آمده است گفت: هر کدام از قوا حدود استقلال، حوزه اختیارات و مسوولیت هایش مشخص شده و هر کدام از مسولان قوا باید به این اصل اعتقاد داشته و به این قانون پایبند باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه می‌توان از بعد دیگری به این قضیه نگاه کرد گفت: علاوه بر استقلال قوا بحث تعامل بین مسوولان نیز با جدیت مطرح است. اما قرار نیست نگاه تحمیلی در کار باشد و تنها نگاه مشورتی اهمیت دارد.
وی افزود: این یک واقعیت است که برای ایجاد هماهنگی، نیاز به همفکری وجود دارد، اما بحث استقلال قوا هم ضرورت دارد.
طهماسبی با تاکید بر احترام به قانون گفت: به دلیل احترام به اصل تفکیک قوا، در مورد هیچ مدیری چه در حوزه انتخابیه و چه در شهرستان، استان و کشوری ورود مستقیم نداشتم، زیرا آنرا دخالت غیر موجه و ورود غیر قانونی بدون اجازه صاحب حریم می‌دانم که احساس بدی به من دست می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و احساس به قانون اساسی باعث شده که در مورد انتصاب هیچ مدیری ورود مستقیم نکنم گفت: از باب انجام وظیفه و نمایندگی مردم، هرجا گله مندی مردم در مورد یک مدیر را شاهد بودم یا عملکرد مدیری را ضعیف دیدم، از مقام بالا دست آن مدیر علت کاستی و سومدیریت و انجام ندادن یا کم کاری در وظیفه را جویا شدم.
نماینده نیریز افزود: اگر آن مدیر ارشد به ناتوانی زیر مجموعه خودش پی ببرد، تذکر می‌دهد و چنانچه احساس کند نتیجه‌ای ندارد، نسبت به تغییر آن مدیر اقدام می‌کند که البته بار‌ها نیز شاهد بودم.
وی با تاکید بر اینکه بحث مشورت نیز بسیاری جدی است گفت: مدیران استانی یا وزارت کشور وقتی می‌خواهند مدیری را منصوب کنند، با نماینده مشورت می‌کنند و گزینه‌های مناسب را معرفی می‌کنند و برای انتخاب یکی از آن‌ها نظر خواهی می‌کنند، من هم در راستای مسوولیت خودم عمل می‌کنم.
طهماسبی در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان اصرار به انتصاب فردی می‌کنند که تخصص و تجربه ندارد و به ویژه در صنایعی همچون پتروشیمی اعمال نفوذ به زیان مجموعه است گفت: اصرار بر انتصاب فرد ناتوان و غیر متخصص کار اشتباه و نابخشودنی است و بار‌ها از من در مورد انتصاب مدیران نظر خواهی شده، اگر در آن زمینه نظر کارشناسی داشته باشم، مطرح می‌کنم و اگر نظر کارشناسی نداشته باشم، سکوت می‌کنم و انتخاب را به خودشان واگذار می‌کنم که کار درست همین است.
نماینده نیریز و استهبان با تاکید بر اینکه در نهایت به مدیران و مسوولان اعلام می‌کنم که مردم کار می‌خواهند گفت: هر کس منصوب شود، باید به اندازه‌ای توانمند باشد که از عهده انجام وظایف محوله بر آید و اصرار بر تحمیل فردی در هر صورت کار درستی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از نفت ما، تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۱۹۴۰، www.naftema.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین