پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: کمیسیون تلفیق با این شرط که لایحه بودجه اصلاح شود به کلیات آن رای داد و اگر دولت، اصلاحات مجلس را نمی‌پذیرد در این صورت کلیات در صحن رد خواهد شد.

شعار سال: سید شمس الدین حسینی در مصاحبه با رادیو افزود: اینطور نیست مجلس فی البداهه بتواند در همه امور از صفر قانون نویسی انجام دهد.

وی اظهارداشت: برای رسیدن به قانون یا باید لایحه از طرف دولت ارائه شود یا طرح از سوی نمایندگان مجلس تهیه شود.
 
رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی گفت: بدین شیوه نیست که مجلس بتواند برای مثال در خصوص بودجه طرح ارائه دهد چرا که مطابق اصل 52 قانون اساسی بودجه که سند مالی یک سال دولت است در قالب لایحه توسط دولت پیشنهاد و از سوی مجلس رسیدگی و تصویب می شود.
 
وی افزود: دولت از حیث تاریخی در آذرماه سال جاری لایحه بودجه سال 1400 را ارائه کرد اما این لایحه پر از ایراد و اشکال بود.
 
حسینی بیان داشت: اگر کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق رد می شد جای تعجب نداشت کما اینکه سال گذشته در صحن علنی مجلس کلیات بودجه رد شد و همین الان هم خیلی از نمایندگان طرح می کنند که کلیات لایحه بودجه سال 1400 باید در صحن رد شود.
 
وی ادامه داد: بطورکلی در کمیسیون تلفیق 23 نفر به کلیات لایحه بودجه سال 1400 رای موافق و 19 نفر رای مخالف دادند.
 
رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون به این دلیل بود که «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و «سید حمید پور محمدی» معاون هماهنگی ایشان به صراحت گفتند این حق شماست که لایحه بودجه را اصلاح کنید.
 
وی افزود: وقتی کمیسیون تلفیق رای به کلیات لایحه بودجه داد و به اصلاح آن ورود کرد قدری ادبیات دولتمردان بویژه شخص رئیس جمهور تغییر کرد و مدام از اصل تغییرات لایحه بودجه انتقاد کرد.
 
حسینی اظهارداشت: کمیسیون تلفیق با این شرط که لایحه بودجه اصلاح شود به کلیات آن رای داد.
 
وی در ادامه سخنان خود به دولتمردان توصیه کرد که اگر دغدغه تغییرات لایحه بودجه را دارید به صراحت بگوید این تغییرات را قبول ندارید ولو اینکه کلیات را مجلس رد کند در این صورت کلیات در صحن رد خواهد شد.
 
رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تلقی دولت این است که بودجه ای که در قالب لایحه برای تصویب به مجلس ارائه داده اگر تغییر کند، نمی پذیرد این را رئیس جمهور به صراحت بگوید و بنویسد مطمئن باشند که کلیات بودجه سال 1400 در صحن رد می شود.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به منابع لایحه بودجه سال 1400 کل کشور افزود: سرجمع در این لایحه دو هزار و 436 هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است.
 
حسینی بیان داشت: بودجه عمومی دولت از مجموع این منابع 930 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی یک هزار و 560 هزار میلیارد تومان است.
 
وی تصریح کرد: بودجه دولت مشتمل بر در آمدهای اختصاصی و بودجه دولت از محل منابع عمومی است.
 
رئیس کمیته منابع کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای اختصاصی دولت در لایحه بودجه سال آینده 88 هزار میلیارد تومان و بودجه دولت از محل منابع عمومی 841 هزار میلیارد تومان است.
 
وی افزود: همچنین از مجموع 841 هزار میلیارد تومان بودجه دولت از محل منابع عمومی 318 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد ناشی از مالیات، حقوق گمرکی و سایر موارد است.
 
حسینی اظهارداشت: بطورکلی در این لایحه در آمدی که از محل واگذاری دارایی های سرمایه ایی شامل فروش نفت، املاک و اموال و همینطور واگذاری دارایی های مالی که بیشتر ایجاد تعهد و فروش اوراق مالی اسلامی است به ترتیب 225 و 300 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
 
وی یادآورشد: درآمدی که از محل واگذاری دارایی های سرمایه ایی حاصل می شود اگرچه منبع درآمدیست ولی واقعیت امر اینکه درآمد معقول نیست.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار:  10 بهمن  1399  ، کدخبر: 2442034، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین