پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
عدم فرود پرواز ترکیش‌ایر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، ارتباطی به صدای آژیر خطر شنیده شده در غرب تهران نداشته و به دلیل مسائل جوی بوده است.
شعار سال: بامداد امروز یک فروند هواپیمای ترکیش‌ایر که قصد فرود در فرودگاه امام‌خمینی (ره) را داشت، به دلیل بدی آب و هوا به فرودگاه باکو تغییر مسیر داد و در فرودگاه باکو به زمین نشست.

برخی رسانه‌های خارجی همزمانی این اتفاق با به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران را مشکوک و مرتبط به هم دانستند.

اما یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی (ره) این موضوع را رد کرد.

وی اظهار داشت: پرواز ترکیش‌ایر پس از اینکه بدلیل بدی آب و هوا تصمیم گرفت در فرودگاه امام خمینی فرود نیاید، دو فرودگاه آلترناتیو داشته است که یکی اصفهان و دیگری، باکو بوده است، ولی خلبان تصمیم می‌گیرد هواپیما را در فرودگاه باکو بنشاند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل بدی آب و هوا، دید افقی در فرودگاه امام خمینی (ره) کاهش یافته بود، درباره اینکه چرا پس از پرواز ترکیش‌ایر، ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمدند، گفت: سیاست شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر تفاوت دارد؛ برخی در دید کم به خلبان اجازه فرود می‌دهند و برخی هم اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هواپیمایی ترکیش‌ایر اجازه فرود به خلبان در دید ۸۰۰ متر را نداده است. این موضوع در کتاب «عملیات هوانوردی» شرکت‌های هواپیمایی درج شده و به خلبانان دیکته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که دیشب به دلیل شرایط آب و هوایی تهران به باکو رفته بود بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران بازگشته و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شده‌اند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۳۳۹۳۴، mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین