پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تا کنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده‌اند.
شعار سال، مرتضی ضامنی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل ها در ناوگان تاکسیرانی گفت: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی به طور مستمر در خودرو الزامی است و همچنین غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتیکه راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحوزه حمل و نقل عمومی و همین طور تاکسیرانی مانند سابق است و همه، چه مسافران و چه رانندگان موظف به رعایت این پروتکل‌ها هستند.

ضامنی اعلام کرد: همچنان رانندگان تاکسی موظف هستند حداکثر سه مسافر را سوار کنند و این موضوع باید رعایت شود و امیدواریم که سوار کردن حداکثر سه مسافر در تاکسی برای آینده بعد از کرونا هم نهادینه شود، زیرا تعداد مسافر در تاکسی با سلامت جامعه می‌تواند ارتباط مستقیم داشته باشد و از سویی هم باید در بحث استفاده از تاکسی به سمتی برویم که در دنیا مرسوم است و بتوانیم کارکرد تاکسی را در جای خود، زیرا از نظر بهداشتی و سلامتی هم مقرون به صرفه است و هم اینکه تاکسی در مسیر‌های مشخص به خود فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در پی تشدید کرونا، اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور برای رانندگان تاکسی و مسافران اجرا شد، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی در بیشتر موارد از ماسک استفاده می‌کنند، اما در صورتیکه از ماسک استفاده نکنند، با آن‌ها برخورد خواهد شد و توسط بازرسان تاکسیرانی و کمیته انظباطی به این تخلف رسیدگی می‌شود.

ضامنی در پاسخ به این سوال که این برخورد شامل چه مواردی است، گفت: رسیدگی در کمیته انضباطی از تذکر شروع می‌شود و همچنین متناسب با تخلف، این کمیته می‌تواند با تکرار آن، جرایم مالی متناسب با نظر کمیته را پیش بینی کند.

وی افزود: تاکید بر این است که مسافران تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند، زیرا رانندگان تاکسی از اقشار در معرض خطر هستند و مسافران برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند تا چرخه استفاده از ماسک کامل باشد و شاهد مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

ضامنی افزود: به طور کلی بازرسان تاکسیرانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات رسانی، نظارت و بازرسی داشته باشند و در این زمینه هم گشت‌هایی داریم که این کار را انجام می‌دهند، اما اکنون به دلیل همه گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت‌ها و بارزسی‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ضامنی ادامه داد: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۹۹، کدخبر: ۸۴۲۰۸۰۹۰، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
من مطمئنم امار پنهان اين ماجرا خيلي خيلي بيشتر از پيداي اونه شك نداشته باشيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین