پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
خبرنامه دانشجویان ایران مدعی شده است که «محمد مطیعی» فرزند «ناصر مطیعی» رییس صندوق رفاه دانشجویان با استفاده از سهمیه فرزندان اعضاء هیات علمی در سال ۱۳۹۵ وارد دانشگاه صنعتی شریف شده و در زمانی که پدر وی مدیر کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان بوده است با سپردن ضمانت خروج از کشور راهی آمریکا می‌شود و پس از پنج سال همچنان در آن کشور مشغول تحصیل است. منتظر دریافت توضیحات جهت شفاف سازی موضوع هستیم.
شعار سال: در روز‌های پایانی سال ۹۹، جامعه دانشگاهی با یک خبر نسبتا عجیب مواجه شده است. منصور غلامی وزیر علوم  در فروردین سال ۹۸، ناصر مطیعی را به عنوان رییس صندوق رفاه دانشجویان منصوب کرد، فردی که پیش از این در یک دوره یک ساله در سال ۹۳، ریاست این صندوق را بر عهده گرفته بود که به ادعای برخی کارشناسان به دلایل ضعف مدیریتی و عدم توانایی در پاسخگویی به نیاز‌های رفاهی و معیشتی دانشجویان نتوانسته بود بیش از یک سال ریاست این سازمان را برعهده بگیرد.

در این میان اخیرا در فضای مجازی حواشی جدیدی حول رئیس صندوق رفاه دانشجویان و فرزند وی در حال دست به دست شدن است.

«محمد مطیعی» فرزند «ناصر مطیعی» رییس صندوق رفاه دانشجویان با استفاده از سهمیه فرزندان اعضاء هیات علمی در سال ۱۳۹۵ وارد دانشگاه صنعتی شریف شده و در زمانی که پدر وی  مدیر کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان بوده است با سپردن ضمانت خروج از کشور راهی آمریکا می‌شود و پس از پنج سال همچنان در آن کشور مشغول تحصیل است.
 
عدم بازگشت فرزند رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آمریکا پس از ۵ سال
اما نکته قابل توجه در نحوه اعزام فرزند رئیس صندوق رفاع دانشجویان و احتمال تخلف است. به گونه‌ای که این ادعا مطرح شده که با سوء استفاده از ضعف قانون و ارائه اطلاعات نادرست برای این فرد ظرفیتی جهت خروج از کشور ایجاد شده و وی راهی آمریکا شده است. در حالیکه وی خدمت سربازی را انجام نداده است.  

این موضوع در حالی مطرح شده که ادعا می‌شود او با استفاده از قانون وزارت علوم مبنی بر ارائه پاسپورت به دانشجویان مشمول  صرفا جهت سفر‌های زیارتی توانسته پاسپورت زیارتی اخذ کند و در سال ۹۵ زمینه خروج  را بدون انجام خدمت سربازی فراهم آورد.
 
عدم بازگشت فرزند رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آمریکا پس از ۵ سالهر چند تاکنون این فرد به کشور مراجعه نکرده است، اما در طول این سال‌ها نهاد‌های نظارتی نیز هیچگونه بررسی دقیقی از این موضوعات نداشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۹۹، کد خبر: ۳۸۹۲۲۹، iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین