پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
وزیر خارجه روسیه گفت: مداخله جویی های غرب در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و تلاش برای تحمیل دمکراسی مورد نظر خود، منطقه و جهان را بی ثبات کرده و در چنین شرایطی، امکان وقوع و تشدید مناقشه های جدید به وجود آمده که حوادث خاورمیانه و شمال آفریقا نمونه بارز آن است.

شعارسال: سرگئی لاوروف در باره مداخله جویی های مقام های آمریکایی در مسائل بین المللی و منطقه ای گفت: شاهد تلاش های افرادی هستیم که خود را قاضی عالی جهانی می دانند و نمی خواهند به این نقش خود پایان دهند.

به گزارش روز جمعه پایگاه وزارت خارجه روسیه، لاوروف در همایش «اوضاع خاورمیانه و راهکارها» که در مسکو برگزار شد، پیچیده شدن مناسبات بین المللی و رویدادهای خاورمیانه را دشوارترین مسائل کنونی خواند.

وی با اشاره به تاکید غرب مبنی بر اختلاف با مسکو بر سر خاورمیانه افزود: بر اثر اقدام های آنها نه یک جن بلکه چند جن از بطری بیرون آمده اند و اکنون تهدید گروههای تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره منطقه را گرفته است.لاوروف اظهار کرد: کشورهای غربی بدون توجه به ارزش ها و سنت های حاکم بر کشورهای خاورمیانه به تلاش های خود برای صدور و تحمیل دمکراسی مورد نظر ادامه می دهند. بارها نسبت به برنامه ایجاد هرج و مرج کنترل شده هشدار و تذکر دادیم که مناقشه های مسلحانه و جنگ های خونین را در پی دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد: بر اثر تضعیف یا نابودی ساختارهای حکومتی و واگرایی در کشورهایی همچون سوریه، یمن، عراق و لیبی، کانون های بی ثباتی پدید آمده است که پیامد مهندسی ژئوپلیتیک شرکای غربی، مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل و تلاش برای سرنگونی حکومت هاست.

لاوروف گفت: شرکای غربی اکنون این مساله که موضع ما را خوشایند نمی دانند، پنهان نمی کنند و یادآور می شوند روسیه در سوی دیگر سنگر قرار گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تشکیل ائتلاف جهانی مبارزه با تروریست ها که از سوی رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد شده است، تاکید کرد که این تدبیر شامل اتخاذ راهکارهای لازم مقابله با گسترش ایدئولوژی تهای روریستی و افراط گرایی نیز می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 30 مهر 1395، کدمطلب: 82275095 (5621173) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین