پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
سی‌ان‌ان در گزارشی فاش کرد بیشتر پنل‌های خورشیدی که برای شرکت‌های بزرگ در جهان تولید می‌شود کار کارگاه‌های بیگاری در استان سین کیانگ در چین است.

شعار سال: سی‌ان‌ان نوشت: درحالیکه به دلیل خطرات تغییرات آب و هوایی، بسیاری از نقاط مختلف جهان به دنبال انرژی تجدیدپذیر به خصوص نور خورشید هستند، پنل‌های خورشیدی از اقبال زیادی برخوردار شده است و شرکت‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند با سرعت زیاد و البته قیمت کمتر این پنل‌ها را به دست بیاورند. اما نکته اینجاست که عمده این پنل‌ها در استان مسلمان‌نشین سین کیانگ در غرب دور چین تولید می‌شود؛ آن هم در کارگاه‌های کار اجباری که در آن مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها مجبور به بیگاری هستند.
 
محققان دانشگاه شفیلد هالام در انگلیس این گزارش را فاش کرده‌اند. این درحالی است که تنها تعداد کمی از کشورهای غربی موضوع کار اجباری و بیگاری در استان سین کیانگ را مطرح کرده‌اند. چین به این گزارش واکنش نشان نداده اما همه اتهامات مربوط به بدرفتاری با مسلمانان را رد می‌کند.
 
گفتنی است چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور، شکنجه، عقیم‌سازی و بدرفتاری با آنان متهم است. چین همچنین به محاصره و فشار بی‌امان به جمعیت مسلمانان استان سین کیانگ متهم است.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1400، کدخبر: 1148547، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین