پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
وزیرنفت امروز به مجلس خواهد رفت تا پاسخگوی سوالات ۲ تن از نمایندگان حاضر در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس باشد.
شعار سال : وزیرنفت امروز به مجلس خواهد رفت تا پاسخگوی سوالات ۲ تن از نمایندگان حاضر در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس باشد. سوالاتی که به نظر می‌رسد حول و محور نحوه قرارداد‌های کارگری در نفت خواهد بود. این درحالی است که این روز‌ها علی رغم وعده‌های مکرر مسوولان نفتی بالاخص زنگنه در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان مدت موقت، اما همچنان اقدام عملی دراین خصوص در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته تا جاییکه تقریبا هر هفته شاهد تجمع کارگران و کارکنان مجموعه‌های نفتی در سراسر کشور هستیم. تجمع‌هایی که در نهایت تنها یک پاسخ دارد و آنهم تاکید بر بودن گره این موضوع در دستان زنگنه است!

وزیری که به اذعان بسیاری از کارشناسان، علی رغم طی نمودن روز‌های پایانی عمر وزارت ۸ ساله‌اش بر صندلی نفت همچنان بار عملکرد نامناسب خود در خصوص نحوه برخورد با نیروی انسانی را بردوش می‌کشد و در ثانیه‌های آخر نیز سعی بر حل مشکلات کارکنان نفت ندارد تا شاید ازاین طریق بتواند همچنان نام خود را در صدر لیست تضاد با کارکنان زیرمجموعه‌اش در تاریخ نفت را به ثبت برساند!

برهمین اساس به نظر می‌رسد امروز وزیرنفت بالاخره باید موضع صریح خود در خصوص سروسامان دادن به وضعیت کارکنان نفت را مشخص کند و گریز از پاسخگویی را به پایان برساند. دراین بین اگرچه هنوز از جزئیات سوالاتی که قراراست زنگنه پاسخ دهد چیزی منتشر نگردیده، اما توئیت روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ نائب رئیس کمیسیون آموزش حکایت از احقاق حقوق کارکنان و کارگران این صنعت دارد و به احتمال زیاد سوالات طرح شده نیز دراین خصوص است!

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمجلس ۲۹ اسفندماه سال گذشته در توئیتی نوشت:‏"۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را به تمامی کارگران و کارکنان شاغل در صنایع نفت استان زرخیز، ولی محروم ‎خوزستان تبریک می‌گویم. قطعا از طرق قانونی پیگیر احقاق حقوق، تبدیل وضعیت قرارداد و معیشت کارگران نفتی هستم. کارگران نفتی در خوزستان سخت‌ترین کار‌ها را انجام می‌دهند، ولی حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند. "

دراین بین باید دید امروز زنگنه چه پاسخ شفافی برای این همه سکوت و بلاتکلیفی کارکنان نفت خواهد داشت چراکه اخیرا در بازدید محمدی معاون وزیرنفت از منطقه ویژه اقتصادی انرژی ماهشهر نیز باردیگر به تجمع کنندگان برای اعمال طرح طبقه بندی مشاغل تاکید شده که راه حل باز کردن گره اینکار در دستان زنگنه است!


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۰۶۱۱، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین