پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: در نشست امروز هیات مرکزی مصوب شد مصوب شد دستیاران گروه‌هاى مختلف پزشکی علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات‌های مدیره نظام پزشکی سراسر کشور هم ثبت نام کنند.

شعار سال:عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درحاشیه جلسه امروز هیات در خصوص نامزدی دستیاران رشته های مختلف پزشکى، گفت: امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد دستیاران گروه‌هاى مختلف پزشکی علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات‌ های مدیره‌ نظام پزشکی سراسر کشور هم ثبت نام کنند.
 
وی همچنین میزان استقبال برای ثبت نام جامعه پزشکی در انتخابات هشتمین دوره نظام پزشکی  را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در پاسخ به این استقبال و تماس های همکاران از سراسر کشور، اعضای محترم هیات مرکزی نظارت به اتفاق آرا با تمدید دو روزه  ثبت نام لغایت ساعت 16 مورخ 1400/3/7 موافقت کردند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: با این مهلت دو روزه و همچنین موافقت با کاندیداتوری دستیاران برای ثبت نام به عنوان نامزد در هشتمین انتخابات نظام پزشکی امیدواریم استقبال نسبت به دوره هاى قبل  افزایش یابد.
 
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی افزود: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی با توجه به اینکه این دور از انتخابات در دوران همه گیری کرونا اتفاق می افتد برای رعایت حال همکاران مصوب شد کسانی که مایلند نامزد شهرستانی بشوند اما فعلاً در آن شهرستان نیستند، در صورتى که شرایط ماده ٢٣ قانون نظام پزشکى از جمله دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکى را دارا باشند در هر شهرستانى که هستند به مراکز ثبت نام مراجعه و برای شهر مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. این موضوع امروز به هیات های اجرایی ابلاغ شد و لذا منعی برای ثبت نام این افراد در اقصی نقاط ایران وجود ندارد.
 
روح الامینی در پاسخ به این سوال که آیا آن‌گونه که برای نامزد شدن، فرد می‌تواند به دفاتر ثبت نام در هر شهری مراجعه کند برای رای دادن هم همین اصل حاکم است گفت: اگرچه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر فردی می تواند در هر نقطه اى ایران که هست با مراجعه به محل های ثبت نام برای شهر مورد علاقه خود به عنوان نامزد ثبت نام کند اما هنگام رای دادن کسانی می توانند رای دهند که در همان شهر پروانه فعال دارند و یا شاغل هستند.
 
رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مراکز ثبت نام می توانند ابتدا به ساکن از ثبت نام فردی استنکاف نمایند گفت: طبق قانون کسانی که واجد شرایط نامزدی هستند می توانند در همه شهرستانها  برای ثبت نام مراجعه نمایند و هیچ یک از مراکز ثبت نام نمی توانند مانع این اقدام شوند. وى همچنین اضافه کرد تعیین صلاحیت متقاضیان تا ٤/١٤ ادامه داشته  و تبلیغات نیز از ٤/١٤ به مدت ١٠ روز تاصبح ٤/٢٤ ادامه خواهد داشت.


روح الامینی یادآور شد: همکاران می توانند به منظور ارتباط مستقیم با رئیس هیات مرکزی انتخابات هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی و ارسال گزارشات ؛ شکایات؛ تخلفات؛ انتقادات و پیشنهادات از طریق شبکه های اجتماعی با شماره 09909001323 مکاتبه کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار:  5خرداد 1400، کدخبر: 475858،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین