پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مبلغی به میزان ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به منظور کاهش تنش آبی کشور در اختیار وزارت‌های نیرو و کشاورزی قرار گرفته است.
شعارسال: اسماعیل نجار در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: تغییر اقلیم واقعیتی است که باید آن را بپذیرفت و تغییر نوع بارش و زمان و پراکنش آن را هم قبول کرد.
 
بودجه میلیاردی برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت‌های نیرو و کشاورزی

وی افزود: میزان بارش‌ها کاهش یافته و باید این واقعیت کاهش ۵۴ درصدی را به صورت میانگین در کشور پذیرفت که در برخی استان‌ها بالای ۹۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: از ابتدای سال با توجه به تغییرات تصمیماتی در چند بخش از جمله آب شرب اتخاذ شد که بر اساس آن سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان برای کاهش تنش آب در اختیار وزارت نیرو و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

نجار با تأکید بر اینکه برای استمهال تسهیلات نیز تصمیم‌گیری شد، گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زودبازده کشاورزی گذاشتیم و سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی و خسارت‌های وارده با نرخ چهار درصد مصوب شد.

وی اضافه کرد: هیئتی با اختیارات به استان سفر و پس از استماع نظرات مدیران استانی مصوبه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی به خوزستان اختصاص دادیم؛ همچنین به دنبال افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در سطح کشور هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه با ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام برای تانکر‌های آب‌رسانی رایزنی شد، گفت: در بحث برنامه هفتم هستیم و از نمایندگان استان در مجلس تقاضا می‌شود که دغدغه‌های مردم را به ویژه در زمینه خسارت کشاورزی در این برنامه اختصاص دهند که کمک خوبی برای مردم است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۲۶۴۳۷۹، mehrnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین