پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیرعامل سابق سازمان مرکزی تعاون روستایی در «رادیو کشاورز»: وزیر جدید باید اعتماد و مشروعیت را به جهادکشاورزی برگرداند.
شعارسال: حسین شیرزاد، مدیرعامل سابق سازمان تعاون روستایی ایران و مدرس دانشگاه در کلاب‌هاوس رادیو کشاورز در جریان اظهارات خود در اتاق «ویژگی‌هایی که وزیر جهادکشاورزی دولت سیزدهم باید داشته باشد» …
 

حسین شیرزاد، مدیرعامل سابق سازمان تعاون روستایی ایران و مدرس دانشگاه در کلاب‌هاوس رادیو کشاورز در جریان اظهارات خود در اتاق «ویژگی‌هایی که وزیر جهادکشاورزی دولت سیزدهم باید داشته باشد» که سه شنبه شب ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در کلاب هاوس رادیو کشاورز برگزار شد گفت: «ما در مقطع کنونی دچار چالش‌ها و اَبَر چالش‌هایی هستیم که از محدودیت‌های منابع پایه و آب و خاک سرچشمه می‌گیرد و از همه مهمتر عارضه‌ای که در بخش کشاورزی کاملا مشهود است و آن عارضه اقتدار و مشروعیت از دست رفته وزارتخانه در بین مردم، متخصصین و جامعه کشاورزی است.
 
 
بی‌اعتمادی فراگیر بر همه مناسبت‌های کارکردی وزارتخانه سیطره پیدا کرده است و به همین دلیل باید هر چه زودتر بارقه امید در سپهر پیش رو به وجود بیاید تا از موضع اعتماد و سرمایه اجتماعی از بین رفته بر این چالش‌ها و ابر بحران‌ها غلبه پیدا کنیم. پیامد‌هایی نظیر تغییر اقلیم و گرمایش کشور که در عرض‌های جغرافیایی بالا عارضه‌ای طبیعی است، اگر عقلایی نیندیشیم ما را زمین‌گیر خواهد کرد.
 
 
نیازمند وزیری هستیم که اعتماد را به جهاد کشاورزی برگرداند
 
 
باید از این کشاورزی «زمین مبنا»، به کشاورزی دانش بنیان و دانش محور برگردیم و اجماعی بین تکنوکرات‌های بخش و مدیریت بخش داشته باشیم که آن‌ها با بی‌احترامی رانده و خانه‌نشین شده اند و یک بار دیگر وزارتخانه عقلانیت خود را طی کند و از چنبره سیاست بازی‌ها و گعده‌های خوابگاهی و بحران نیروی انسانی و عدم کارامدی مدیریت‌ها خارج شود. اتفاقی که امیدوارم در این دوره بیفتد. ما باید تا هفته آینده تصمیم بگیریم که تا ششم ماه آینده برای کف واردات جوجه یک روزه چه کاری باید بکنیم؟ در خصوص گوشت قرمز هنوز مشخص نیست چقدر باید وارد کنیم؟ تا شهریور پیش رو ما وارد بحران تخم مرغ می‌شویم که باید واردات تخم مرغ داشته باشیم، چون پیک تخم مرغ از شهریور تا آبان ادامه دارد و قطعا در این بازار هم دچار چالش خواهیم شد. ما باید چیزی در حدود پنج و نیم میلیون تن جو و ۲ میلیون تن برنج وارد کنیم.
 
 
خوشبینانه‌ترین وضعیت ۸ میلیون تن گندم و ۱۱ میلیون تن ذرت و دو و نیم میلیون تن کنجاله سویا و ۴ میلیون تن دانه‌های روغنی وارد کنیم و بعد از شش – هفت سال باید یک میلیون تن یونجه وارد کنیم. متاسفانه در استاندارد‌های سازمان دامپزشکی کشور فقط یونجه وارداتی از اروپا مورد تایید است و این در حالی است که اروپا تا امشب (شب برگزاری اتاق – ۱۲ امرداد ۱۴۰۰) یونجه‌ای برای فروش ندارد که در اختیار ما قرار بدهد! همه این‌ها در حالی است که ما حتی به اندازه انگشتان یک دست در بخش کشاورزی تیم بازرگانی حرفه‌ای نداریم. رقم‌های بزرگ گویای هشدار جدی است. کشاورزی ما طی سال آتی (از شهریور امسال تا پایان مهر سال آینده) ۱۸ تا حدود ۲۱ میلیارد دلار ارز بری دارد؛ لذا بسیار مهم است که وزیری انتخاب شود که با حضور او حرفه‌ای‌ها وارد این بخش شوند.»

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگنا، تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۷۳۰۴، agna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین