پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که تضعیف دولت شرعاً جایز نیست و حرام است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رئیس جمهوری پس از انتخاب توسط مردم، حکم تنفیذش را از رهبر معظم انقلاب دریافت می‌کند و امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که تضعیف دولت شرعاً جایز نیست و حرام است،
شعارسال: برخی دستگاه‌ها و خبرگزاری‌ها که از پول بیت‌المال تأمین می‌شوند، نه تنها دولت، که نظام را تضعیف می‌کنند و دشمن نیز به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین باید شرایط را سنجید و مردم را امیدوار و از تحقیر و تخریب مسئولان پرهیز کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه استان اراک افزود: رمز موفقیت کشور با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه و بین‌الملل، اتحاد و وحدت است و وقتی مردم می‌بینند که در بین سران قوا، دولت و مجلس و مسئولان استانی و محلی وحدت وجود دارد، تصور می‌کنند که به مشکلاتشان فکر و توجه می‌کنند. وی همچنین با اشاره به سؤال یکی از خبرنگاران از امام خمینی(ره) در زمان بازگشت‌شان از فرانسه به ایران تصریح کرد: آن خبرنگار در هواپیما از امام خمینی(ره) می‌پرسد که چه احساسی دارید و امام بزرگوار می‌فرماید هیچ احساسی ندارم که این سخن امام نشاندهنده احساس ایشان به انجام تکلیف و باور به خدا بود زیرا در آن شرایط احتمال انهدام آن هواپیما وجود داشت اما عده‌ای نادان و مغرض، از این حکایت به‌عنوان لطیفه یاد می‌کنند.

دکتر هاشمی تأکید کرد: مشکلی که با برخی از افراد داریم این است که انقلاب اسلامی به‌عنوان یک موهبت الهی را ارزان و ساده دریافت کرده و قدر آن را نمی‌دانند در حالی که هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت شده است.

وزیر بهداشت حداقل اقدام دولت یازدهم را ایجاد فضای آرامش نسبی در کشور عنوان کرد و گفت: حکومتداری خیلی دشوار است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی و کاهش قیمت نفت توسط برخی کشورهای منطقه، تورم مهار و تک رقمی شد و رشد اقتصادی در کشور از منفی 6 به بیش از مثبت 4 رسید. وزیر بهداشت افزود: در کشور ما مطالبات، بسیار زیاد است، بودجه کل کشور حدود 210 هزار میلیارد تومان است که 190 هزار میلیارد تومان آن صرف هزینه‌های جاری مانند حقوق و دستمزد و 10 هزار میلیارد تومان صرف بدهی‌های دولت‌های گذشته می‌شود و تنها 10 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی می‌ماند.

* پس از برجام، شاهد گشایش نسبی در امور هستیم

هاشمی تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته را نیازمند حداقل 25 سال زمان دانست و گفت: در برخی مواقع شرایطی پیش می‌آید که باید تصمیمات سختی گرفته شود که برای برخی افراد قابل پذیرش نیست اما ثمرات آن تا چند سال یا چندین دهه بعد مشخص می‌شود.

متأسفانه در موضوع پرداخت یارانه‌ها، اگر می‌گذاشتند که تصمیمات دکتر روحانی عملی شود، به نیازمندان، فقرا و دهک‌های پایین جامعه توجه بیشتری می‌شد و علاوه بر ایجاد اشتغال، جیب بیمه‌ها خالی نبود که الان بخواهند آدرس غلط بدهند.

وزیر بهداشت با اشاره به توافق‌های هسته‌ای، اظهار کرد: با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و نظارت مجلس و شورای عالی امنیت ملی، توافق هسته‌ای صورت گرفت و در حال حاضر هم شاهد گشایش نسبی در امور هستیم. هاشمی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی جذب نیرو در حوزه سلامت خبر داد و گفت: در سال‌ جاری در راستای تأمین نیروی انسانی ظرفیت جذب را تا ۳۰ درصد افزایش داده ایم، گرچه هنوز کافی نیست.

* اگر بیمه‌ها همراه بودند، وضعیت بهداشت و درمان کشور این‌گونه نبود

وزیر بهداشت همچنین در مطلبی در اینستاگرامش که با عنوان «وقتی عشق به میدان می‌آید» منتشر شد ضمن اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای، خطاب به پرسنل بهداشتی درمانی کشور گفت: «اگر بیمه‌ها همراه بودند، امروز وضعیت بهداشت و درمان کشور و شرایط خدمت‌رسانی به ملت شریف‌مان این گونه که هست، نبود.

دوستانی که عشق به مردم در کلام شان، اشک در چشم می‌نشاند؛ عاشقانه کار می‌کنند و خوب می‌دانند گره‌های پدید آمده در مسیر خدمت، نه مشکلی خود ساخته، که معضلی برآمده از همراهی نکردن شریکان ما بوده است.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 7، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، شماره: 6342.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین