پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۵۲۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
رضوان حکیم زاده گفت: وقتی درباره فرصت‌های برابر صحبت می‌کنیم بعد از ثبت نام دانش‌آموزان، دسترسی به آموزش است در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.
شعار سال: رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در دومین روز از سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران درباره موضوع عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری برگزار شد، افزود: در بخش مفهوم شناسی باید بدانیم عدالت آموزشی درباره چیست، اهمیت و ضرورت آن در اسناد بالادستی و ابعاد عدالت آموزشی و اقدامات هربخش چه خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی درباره فرصت‌های برابر صحبت می‌کنیم بعد از ثبت نام دانش‌آموزان، دسترسی به آموزش است در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین فرصت آموزش را خداوند به انسان‌ها عطا می‌کند، در موضوع ابعاد نابرابری در دسترسی به آموزش، بحث منابع، سواد، دسترسی آسان، کیفیت ادامه تحصیل و خروجی‌های یادگیری مطرح است.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: اجزای سه گانه عدالت آموزشی و تربیتی دسترسی به آموزش، فرصت‌های برابر باکیفیت و عدالت تربیتی یعنی تعامل منصفانه و بدون تبعیض و پذیرش با همه دانش‌آموزان است.

وی درباره چرایی اهمیت عدالت آموزشی افزود: با دریافتن این موضوع که صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی محسوب نمی‌شود، می‌توان موفق عمل کرد. در برنامه‌های توسعه و در مجموع در اسناد بالادستی درباره نصیب آموزشی بیان شده است.

وی اضافه کرد: تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش، تصویب اساسنامه مدارس روستایی عشایری، تصویب آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات در راستای افزایش عدالت آموزشی است.

حکیم زاده یادآور شد: نرخ پوشش ابتدایی در زمینه دسترسی به آموزش افزایش پیدا کرده و همچنین در تعداد بازماندگان جذب شده روند روبه رشدی حاصل شده و تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.

سی و پنجمین اجلاس دو روزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور از صبح روز گذشته با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران شروع به کار کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۱۸۴۶۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
امیدواریم بستر مناسب برای تحصیل همه دانش‌آموزان در تمام کشور وجود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین