پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اسرائیلی‌ها وضعیت بسیار بهم ریخته‌ای دارند؛ یک بهم ریختگی که از انتخابات شروع شد و طی دو سال گذشته چهار مرحله انتخابات برگزار کردند که هنوز هم این رقابت‌های درونی به گونه‌ای است که هر آن، امکان دارد دولت فرو بپاشد.
شعار سال: «جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص ادعای اسرائیل علیه ایران اظهار کرد: اسرائیلی‌ها وضعیت بسیار بهم ریخته‌ای دارند. یک بهم ریختگی که از انتخابات شروع شد و طی دو سال گذشته چهار مرحله انتخابات برگزار کردند که هنوز هم این رقابت‌های درونی به گونه‌ای است که هر آن، امکان دارد دولت فرو بپاشد.

او افزود: یکی از دلایلی که باعث جنجال آفرینی آن‌ها می‌شود این است که سرپوش بر مشکلات داخلی خود بگذارند. دومین عامل این است که آنها، چون احساس می‌کنند معامله قرن شکست خورده و طرح الحاق کرانه باختری الان امکان اجرا ندارد به این فکر درآمدند که جنجال آفرینی کنند. این موضع ضعف آنهاست که حالت تهاجم آفرینی به خود می‌گیرند برای اینکه ضعف خود را پیدا کنند.

قنادباشی تصریح کرد: آن‌ها در حمله به غزه ثابت کردند که اگر ایران را به ۴ هزار و ۵۰۰ قسمت تقسیم کنند یک قسمت آن غزه می‌شود. آن‌ها نتوانستند در برابر غزه دوام بیاورند و هربار اعلام آتش بس کردند. در برابر ایران ناتوان هستند و می‌دانند که اگر جنگی هم سر بگیرد و آمریکایی‌ها وارد صحنه شوند اولین جایی که آسیب می‌بیند خود اسرائیل است این حرف‌هایی که می‌زنند پارس کردن است.

او افزود: هم بی ثباتی و آسیب پذیری منطقه خود را پنهان می‌کنند و هم بهم ریختگی داخلی را به همین خاطر، طبیعی است که جنجال آفرینی کنند ولیکن چنانچه دست به عملی بزنند نابودی خودشان را به همراه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۱۶۵۰۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین