پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی و کابینه وی روز دوشنبه پس از آنکه ۱۷ ماه در رأس قدرت بودند، استعفا کردند.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی و کابینه وی روز دوشنبه پس از آنکه ۱۷ ماه در رأس قدرت بودند، استعفا کردند و به این ترتیب دوره جدیدی از بی ثباتی سیاسی در این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا که گرفتار موج کووید ۱۹ است آغاز شد.
خیری جمال الدین وزیر علوم مالزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دولت استعفای خود را تسلیم پادشاه کرد.
پس از سقوط دولت ماهاتیر محمد، وزنه سنگین سیاست مالزی، نخست وزیر مالزی مارس ۲۰۲۰ بدون برگزاری انتخابات به قدرت رسید و ریاست دولت ائتلافی را عهده دار شد.
محی الدین یاسین با اعمال وضع فوق العاده به علت کرونا، به مدت چندین ماه برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت.
نخست وزیر ۷۴ ساله مالزی، جمعه باز هم تلاش کرده بود برای باقی ماندن در قدرت، از نمایندگان مخالف بخواهد به ازای تصویب چندین اصلاحات، از وی حمایت کنند. اما تلاش وی فایده‌ای نداشت.

پس از آنکه یاسین در کسب حمایت نمایندگان پارلمان شکست خورد، دوشنبه آخرین نشست شورای وزرا را تشکیل داد و سپس به سمت کاخ رفت تا درخواست استعفای خود را تسلیم پادشاه مالزی کند.
به این ترتیب، احتمال دارد مالزی، که جانشین مشخصی برای نخست وزیر ندارد، در یک دوره پرتلاطم بی ثباتی سیاسی فرو رود. این کشور پیش از این نیز بار‌ها به علت کشمکش‌ها بین جناح‌های رقیب با چالش مواجه بوده است.
مالزی با ۳۲ میلیون جمعیت، با موج شدید مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه است و هر روز ده‌ها هزار مورد جدید ابتلا را ثبت می‌کند. قرنطینه‌ها و محدودیت‌های اعمال شده برای کرونا، اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۱۹۴۷۵۰، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین