پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
کارشناس مسائل شهری گفت: اینکه چه هزینه‌ای صرف ساخت این المان‌ها شده است باید شفاف سازی شود و در قبال اجرای سایر پروژه‌ها سبک و سنگین شود و وزن دهی شود که کدام یک استراتژیک‌تر بوده است؟

شعار سال:روزهای اخیر موضوعات گوناگونی در برخی از رسانه های استان پیرامون اولویت های شهری یاسوج در برهه کنونی نگاشته شد که مورد توجه افراد و مسئولین مختلف قرار گرفت.
 
در این بین منتقدان و برخی اهالی رسانه گفته اند اولویت شهری یاسوج پروژه های شهری عمرانی و زیرساختی است و از سوی دیگر شهرداری یاسوج مصمم بر اجرای پروژه هایی به شکل نماد و تندیس در کنار سایر پروژه های خود بوده است.
 
در این بین طی روزهای اخیر شهرداری یاسوج نیز از ظرفیت اشخاص و رسانه های مختلف جهت موجه جلوه دادن کار خود بهره مند شده است اما گویا منتقدان همچنان بر روی حرف خود مقاومت می کنند.
 
رسانه صبح زاگرس نیز بدون قضاوت در این بین با یکی از کارشناسان شهری پیرامون این موضوع مطالبی را پرسش کرده است که در ادامه می آید.
 
به نظر شما مهمترین اولویت های شهری یاسوج در برهه کنونی کدام است؟
 
حسین مسعودی اساسا در شرایطی که یاسوج در نقاط مختلف خود در حال رشد و نمو است و بیش از گذشته می طلبد بحث گسترش فضاها و راه های میان بر در آن توسعه یابد، به نظرم توجه به حوزه عمران شهری و توسعه راه های ارتباطی درون شهری طی سه سال آینده مهمترین اولویت شهردار و شورای شهر جدید این شهر است.
 
ما در ورودی های شهر یاسوج سال هاست دچار عذاب هستیم و متاسفانه سیما و منظر خوبی را مشاهده نمی کنیم.
 
 چه ایرادی به نظر شما وجود دارد که کارها و هزینه هایی نظیر نماد سازی و المان سازی در کنار سایر پروژه های عمرانی دنبال شود؟
 
حسین مسعودی ببینید این موضوع یک سوال چالش بر انگیز است، واقعا توجه به نیروی انسانی در یک سازمان چقدر مهم است و صاحب جایگاه است؟ آیا پرداخت حقوق کارگران زحمت کش شهرداری که بعضا از ابتدای سال حقوق دریافت نکرده اند اولویت نیست؟
 
خب با این مقدمه اگر شما به این مسئله ورود کنید یا حتی اولویت های دیگر که در سوال قبلی به آن پرداخت کردیم از چه منظر می تواند مهم باشد. خب این موضوع یک مسئله فنی است، اینکه چه هزینه ای صرف ساخت این المان ها شده است باید شفاف سازی شود و در قبال اجرای سایر پروژه ها سبک و سنگین شود و وزن دهی شود که کدام یک استراتژیک تر بوده است؟
 
حال قضاوت در این مسئله مهم است، شما دوست دارید این هزینه ها سریعتر به پروژه های نیمه فعال شهری تزریق شود یا پروژه هایی که از صفر در حال شروع هستند؟
 
از این حیث می توان گفت در کنار اهم کارها، مهم ها هم باید دیده شوند.
 
 پیشنهاد شما به شهردار جدید یاسوج که توسط شورای شهر ششم تعیین می شود در خصوص الویت ها کدام است؟
 
حسین مسعودی من دو توصیه مهم را به شهردار جدید یاسوج که امیدوارم فردی جهادی باشند را دارم، اول اینکه تمام تلاش خود را بر روی اجرا و تکمیل پروژه های چندین ساله که ناقص مانده است بگذارند و سپس پروزه های جدید تعریف کنند.
 
پروژه های جدید تماما باید پیوست ترافیکی و اجرایی داشته باشند، در این صورت اصلا نمی تواند جوابگوی آینده شهر باشد.
 
مبنای آینده باید بر اجرای اصولی پروژه های درون شهری و با اولویت مسائل ترافیکی و ارتباطی باشد.
 
تعامل شهردار باشورای شهر بسیار راهگشاست موضوعی که نقطه ضعف دوره قبلی بود و نهایتا دود آن در چشم مردم رفت.
 
 از وقتی که در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزارم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی صیح زاگرس ، تاریخ انتشار:  10شهریور1400، کدخبر: 190373، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین