پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به الکترونیکی بودن همه مراحل مرتبط با صدور کارت بازرگانی، اقدامات لازم را به منظور حذف کامل فیزیکی کارت بازرگانی در سراسر کشور خواستار شد.

شعار سال: به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» در نامه‌ای خطاب به رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رییس کل سازمان توسعه تجارت، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، اقدامات لازم به منظور حذف کامل مراحل تهیه، چاپ و تحویل فیزیکی کارت بازرگانی در اتاق های بازرگانی شهرستان‌های سراسر کشور، حداکثر تا دهم مهرماه امسال را خواستار شد.
 
بر اساس این گزارش، پیرو سیاست های کلان کشور در زمینه بهبود محیط کسب و کار و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک در زمینه حذف فیزیکی اسناد و مدارک فیزیکی به‌ویژه در شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا، سیاست‌های وزارت صنعت در زمینه کاهش هزینه و زمان صدور مجوزهای کسب و کار، بهبود جایگاه ایران در شاخص جهانی سهولت کسب و کار و همچنین الکترونیکی بودن همه فرایندهای مرتبط با کارت بازرگانی، دستور حذف فیزیکی کارت بازرگانی صادر شده است.
 
گفتنی است ملاک عمل فعالیت بازرگانان، وضعیت برخط آنان در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند است و حذف فیزیک کارت، هزینه و زمان تهیه، چاپ و ارسال کارت فیزیکی و مراجعه حضوری متقاضی را به‌طور کامل حذف کرده و صرفه‌جویی قابل توجهی را محقق خواهد کرد.
 
 آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، صدور کارت بازرگانی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:  22 شهریور   1400، کدخبر:84469856 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین