پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه، با ابراز اینکه وظایف اصلی سازمان اقتدار ملی است نه اقتدار بودجه‌ای، بیان کرد: استراتژی سازمان این است از نگاه سطحی و جزئی فاصله بگیرد و افق دید سازمان را بر اساس نگاه کلان و بااهمیت کشور تمرکز کند.

شعار سال:رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: استراتژی سازمان این است تا بر مسایل کلان، ملی و بااهمیت کشور تمرکز شود.
 
 ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آن‌لاین در این جلسه شرکت کرده بودند، برگزار شد.
 
سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه "همه اذعان دارند ادامه روند فعلی به‌نفع کشور نیست"، گفت: همه بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها پیشنهادات، چالش و راهکارها خود را در خصوص لایحه بودجه سال 1401 مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی و علمی به جمع‌بندی نهایی برسیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه، با ابراز اینکه وظایف اصلی سازمان اقتدار ملی است نه اقتدار بودجه‌ای، بیان کرد: استراتژی سازمان این است از نگاه سطحی و جزئی فاصله بگیرد و افق دید سازمان را بر اساس نگاه کلان و بااهمیت کشور تمرکز کند.
 
وی با تصریح به اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه‌اش اهداف ملی است، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید نظارت دقیق و جدی روی کنترل برنامه‌ها در سطح کلان کشور داشته باشد و درگیر مسائل جزئی نشود اما در مقابل هر دستگاه و وزارتخانه‌ای پاسخگوی عملکرد خود باشند و ساختار به‌گونه‌ای باشد که مدیریت و نظارت به ردیف‌ها امکان‌پذیر باشد.
 
میرکاظمی با تأکید بر اینکه "تاکنون کسی متولی بهره‌ور نبوده است"، خاطرنشان کرد: روی بنگاه‌های کوچک سرمایه‌گذاری شده است ولی منجر به تولید و رشد ملی نشده است چرا که بهره‌وری مورد توجه نبوده است.
 
وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی هر امتیازی می‌گیرد باید پاسخگو باشد تصریح کرد: مدیریت بر هزینه‌ها نه‌تنها سرلوحه کارها قرار بگیرد بلکه مدیریت برنامه‌ها و تأمین منابع اولویت اصلی کارها باشد چرا که در شش ماه گذشته در جذب منابع عملکردها بسیار ضعیف بوده است و استفاده از تنخواه و مولد نکردن دارایی‌ها باعث تورم افسارگسیخته و تحمیل چنین شرایط نامطلوب بر مردم شده است.
 
این گزارش در خاتمه می‌افزاید در ششمین جلسه ستاد بودجه سال 1401 گزارش‌هایی از ردیف‌های بودجه‌ای، نحوه تخصیص‌ها و… ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم  ، تاریخ انتشار:   28 شهریور   1400، کدخبر:2574249 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین