پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
اسامی نفرات برگزیده جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان به میزبانی یزد اعلام شد.

شعار سال:مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نفرات برگزیده جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان جایزه ویژه مهدی آذریزدی معرفی شدند.
 
وی افزود: جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ بازآفرینی متون ادب فارسی و کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی آغاز شد.
 
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر بزرگداشت استاد مهدی آذریزدی، پرداختن به موضوع بازآفرینی ادبی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
جوادیان‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی عنوان کرد:  آذریزدی بیشتر از اینکه نویسنده باشد، یک بازآفرین ادبی بود و ما نگرانیم که در نبود افرادی همچون آذریزدی، ارتباط نسل کودک و نوجوان با متون کهن و قدیمی گسسته شود.
 
وی تاکید کرد: کتب کهن بخشی از هویت فرهنگی ما را شکل می‌دهند و بخشی از معارف فرهنگی، دینی و هنری ما از طریق ادبیات منتقل شده و اگر بتوانیم با زبان امروز و از زاویه و افق نگاه امروزی‌ها، آثار را مورد بازخوانی دهیم، اتفاقات خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رقم خواهد خورد.
 
وی در پایان برگزیدگان نخستین جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودکان و نوجوانان جایزه ویژه مهدی آذریزدی معرفی کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:

«ماجراهای نارگل» اثر آتوسا صالحی با تصویرگری محبوبه یزدانی
«آرش کماندار» اثر محمدهادی محمدی با تصویرگری ندا راستین مهر
«مجموعه یه قصه و دو قصه» اثر عذرا جوزدانی با تصویرگری میترا عبداللهی
«حسنی و ننه حسنی و درخت سیب برای عروسی» اثر معصومه یزدانی با تصویرگری سمیه محمدی
و جایزه ویژه این جشنواره نیز به انتشارات مدرسه جهت انتشار کتاب خط بریل برای نابینایان تعلق گرفت.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایبنا ، تاریخ انتشار:  4مهر  1400، کدخبر: ، www.ibna.ir،311364

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین