پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۰۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اخیرا بیان داشته است که به پاس رشادت‌های شهید لندی دانش آموز فداکار ایذه‌ای ۳۱ مدرسه به نام این شهید (احتمالا هر استان یک مدرسه) نامگذاری می‌شود؟ باید از جناب سرپرست پرسید که به عواقب این کار و الگو پردازی ناقص و بعضا خطرناک برای دانش آموزان فکر کرده اند؟ آیا اندیشیده اند که دانش آموز بار هیجانی بالایی برای الگو برداری‌های خطرناک دارد؟ ضمن پاسداشت مقام شهید علی لندی، خواهشمندیم از کار‌های نمایشی فاصله گرفته و با تدبیری عمیق تر، در خصوص مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش، چاره اندیشی کنید. شائبه‌هایی از انجام کار‌هایی از این جنس برای کسب رای اعتماد شنیده می‌شود. لطفا آموزش و پرورش را سیاسی نکنید.
شعار سال: سرپرست وزارت آموزش و پرورش شهید لندی دانش آموز فداکار ایذه‌ای را افتخاری بزرگ برای جامعه تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: شجاعت دانش آموز خوزستانی معنای واقعی ایثار را به نسل جدید نشان داد.
 
علیرضا کاظمی در مسجد امام حسین (ع) شهر ایذه در جمع مردم و مسئولان منطقه و خانواده این شهید دانش آموز با اینکه ۳۱ مدرسه به نام شهید علی لندی دانش آموز فداکار ایذه‌ای نامگذاری می‌شود، افزود: نام این شهید دلاور را بر تارک ساختار آموزش و پرورش در سراسر کشور ثبت می‌کنیم که برای این کار با سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگ شده تا در تمامی استان‌ها یک مکان آموزشی و ورزشگاه به نام این شهید نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ماندگاری فرهنگ ایثار تلاش خواهد کرد، ادامه داد: شجاعت و دلاوری و روایت زندگی این شهید دانش آموز را برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره او در کتاب‌های درسی ثبت خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شجاعت دانش آموز دهه هشتادی ایذه‌ای معنای واقعی ایثار و شهادت را به نسل جدید نشان داد، گفت: در شرایطی که مردم خوزستان و مردم شهر ایذه داغدار یک قهرمان بزرگ هستند در جمع مردم و خانواده این دانش آموز قهرمان حضور یافته‌ام.
وی ادامه داد: خوزستان در تاریخ کشور تمدن ساز بوده و حماسه‌های جاویدان و پر افتخار این استان در کشور ماندگار است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این نوجوان با شهادت خود در هفته دفاع مقدس حماسه سازی کرد، گفت: شجاعت و دلاوری این قهرمان بزرگ بود که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه یاد شهدای دانش آموز بار دیگر در دل‌ها زنده شد.

کاظمی بیان کرد: شهید علی لندی شجاعت و فداکاری را به جامعه نشان داد که باید این فرهنگ به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه شجاعت شهید لندی را در کشور و جامعه جاری و ساری خواهیم کرد، افزود: قدردان این شهید هستیم و سر تعظیم در مقابل خانواده او فرود می‌آوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: جشنواره پرسش مهر را که با عنوان "ایران قوی" توسط رئیس جمهوری مطرح شد، به نام این شهید بزرگ تغییر خواهیم داد.

وی افزود: با کمک کانون فرهنگی و پرورشی کتابی برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید نگاشته می‌شود و از تمامی ابزار‌ها برای انتقال نام و فرهنگ این دانش آموز شهید در کشور استفاده خواهیم کرد.
کاظمی با بیان اینکه این دانش آموز مورد تکریم تک تک مردم کشور و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، گفت: بر خود واجب دانستم که عرض تبریک و تسلیت را به نمایندگی از تمامی مسئولان کشور به خانواده این دانش آموز شهید ابلاغ کنم.
وی ادامه داد: دانش آموزان خوزستان در همه بخش‌ها می‌درخشند و نشان دادند که ظرفیت نیروی انسانی در کشور بی نظیر است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی و فرهنگ ساز ماموریت اصلی خود را انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام به نسل بعد می‌داند.

در این مراسم نشان شجاعت به نام شهید قاسم سلیمانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خانواده این شهید دانش آموز اعطا شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به منظور دیدار با خانواده شهید لندی و نشست با مسئولان استانی وارد خوزستان شد.

وی همچنین با حضور بر سر مزار این شهید دانش آموز در روستای بلوطک ایذه با قرایت فاتحه و اهدای گل به مقام این شهید ادای احترام کرد.

این نوجوان ایذه‌ای ۱۸ شهریور ماه پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آن‌ها جان ۲ نفر را نجات داد، اما خود گرفتار آتش شد.

این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام و بستری شده بود که درنهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۵مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۸۵۶۵۵ irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
با فکر و تدبیر بیشتری باید تصمیم گیری کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین