پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
حسن امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان مدعی شده است که سطوح پروازی و عملیاتی و تجهیزات این فرودگاه در تحقیقات مقدماتی انجام شده تاکنون تحت تاثیر فرونشست زمین قرار نگرفته است. برخی از منتقدین می‌پرسند که بدور از محافظه کاری ایشان باید بگوید که سطوح عملیاتی فرودگاه اصفهان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار نگرفته یا نمی‌گیرد؟

شعار سال:مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: سطوح پروازی و عملیاتی و تجهیزات این فرودگاه در تحقیقات مقدماتی انجام شده تاکنون تحت تاثیر فرونشست زمین قرار نگرفته‌ است.
 
حسن امجدی، روز یکشنبه اظهار داشت: پدیده فرو نشست زمین یک مساله مطرح در محدوده وسیعتر از فرودگاه و کلانشهر اصفهان است و مشکل بزرگیست که بخشی از کشور از جمله اراضی اطراف فرودگاه نیز با آن درگیر است.
 
وی تاکید کرد: باید مطالعاتی عام در سطح کشور و استان در باره مساله فرونشست زمین انجام شود که اراضی اطراف فرودگاه اصفهان هم باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان افزود: مطالعاتی در زمینه تکمیل چرخه افزایش سطح ایمنی فرودگاه و اینکه آیا سطوح پروازی این مکان و تجهیزات آن از فرونشست زمین تحت تاثیر قرار گرفته یا نه انجام و مطالعات وسیعی توسط مشاور در این زمینه شروع شده که در حال تکمیل است.
 
وی اضافه کرد: منتظر اعلام نتایج نهایی مطالعات انجام شده در این زمینه هستیم و اطلاع رسانی لازم در این زمینه بزودی انجام خواهد شد.
 
امجدی تاکید کرد: باید بصورت عام در باره فرونشست زمین چاره‌ای اندیشیده شود و صرفنظر از اینکه چه بخشی از فرودگاه، راه‌آهن و پایگاه‌های نظامی مجاور فرودگاه را تحت تاثیر قرار داده است مطالعه و بررسی‌ لازم در مورد آن انجام شود.
 
وی بیان کرد: مطالعه و بررسی در این زمینه یک کار بین دستگاهی است که فرودگاه اصفهان هم به سهم خود باید اقدامات لازم در این زمینه را شروع کند.
 
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: این فرودگاه از معدود دستگاه هاییست که با کمک آزمایشگاه مکانیک خاک، مطالعه در زمینه فرونشست زمین را شروع کرده و به روزهای پایانی خود نزدیک است.
 
 تداوم خشکسالی‌ها، کاهش بارندگی‌ها و برداشت بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در دهه‌های اخیر باعث شده است تا از حدود۶۰۰ دشت کشور بیش از ۴۰۰ دشت در شرایط بحرانی قرار گیرند و استان‌های اصفهان، فارس، کرمان، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی در صدر مناطق دارای بیشترین تعداد دشت ممنوعه هستند.
 
استان اصفهان دارای ۳۵ دشت است اما افزایش چشمگیر برداشت آب از سُفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که ۲۷ دشت در وضعیت نامناسبی از نظر ذخائر آبی قرار گیرند و هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها بمنظور تعادل بخشی به منابع آبی، ممنوع شد.
 
فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد عراق،  کویت، دُبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه، تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.

همچنین علاوه بر شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت‌های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جابه‌جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  18 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84499010

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
اگه تا الان دچار فرو نشست نشده در آینده که با توجه به وضع موجود ممکنه این اتفاق بیفته پس به فکر چاره باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین