پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
اگر دولت کسری بودجه دارد، هزینه‌های دولت را کم کنید، پرداخت پول به نهاد‌های بودجه خوار وبدون ثمر را متوقف کنید. اقتصاد زیرزمینی را شفاف کنید و آنرا به روی زمین بیاورید و از فراریان مالیاتی و صاحبان سرمایه و رانتخواران مالیات بگیرید. نسبت مالیات به GDP درکشور ما کمتر از ۷% است و کم‌توجهی به مالیات ایران را به بهشت سرمایه داران تبدیل کرده است.
شعار سال:
بسمه تعالی
جناب اقای دکتر میرکاظمی ریاست محترم سازمان برنامه وبودجه کشور
سلام وعلیکم

جنابعالی مداوما موضوعی بنام یارانه‌های پنهان را مطرح و آن‌را بزرگنمایی می‌کنید وبراین باوراستوارید که دراقتصاد ایران ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که باید برای جبران کسری بودجه دولت وپرداخت یارانه نقدی جدید بکار گرفته شود، اگر چنین ادعایی صحیح باشد باید اعلام شودکه این میزان یارانه درکدام ردیف بودجه‌ای درمجلس و یا جلسه هیات وزیران تصویب شده است و به چه روشی بدست مردم میرسد؟

نام گذاری یک عمل حسابداری سادهِ تفاوت قیمت ارز ۲۷۰۰۰ تومانی فعلی با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی سال ۹۷ به یارانه پنهان وجاهت علمی و عقلی ندارد و اجرای ان شیوه ظالمانه‌ای است که اثار شوم و مخربی درپی می‌اورد. اگر از سال ۹۷با خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های جدید امریکا قیمت ارز به۲۷۰۰۰ تومان رسیده است، تورم حاصل از آن نیز بقدر کافی اقتصاد کشور را درنوردیده و سفره‌های مردم را کوچکتر کرده است. حال با چه عدل و انصافی قیمت ارز ۲۷۰۰۰ تومانی باید مجددا مبنای قیمت گذاری گازوگازوئیل وبنزین وبرق ودارو واب وغدا‌ی مردم قرار بگیرد و با شوک جدیدخود روح و روان مردم را تخریب کند و چرخه فقر و فساد و آسیب‌های اجتماعی موجود را گسترش دهد.

اگر دولت کسری بودجه دارد، هزینه‌های دولت را کم کنید، پرداخت پول به نهاد‌های بودجه خوار وبدون ثمر را متوقف کنید. اقتصاد زیرزمینی را شفاف کنید و آنرا به روی زمین بیاورید و از فراریان مالیاتی و صاحبان سرمایه و رانتخواران مالیات بگیرید. نسبت مالیات به GDP درکشور ما کمتر از ۷% است و کم‌توجهی به مالیات ایران را به بهشت سرمایه داران تبدیل کرده است. درشرایطی که درترکیه به نسبت GDP بمیزان ۲۴% مالیات گرفته می‌شود چرا بجای درشت نمایی یارانه موهوم پنهان، به مالیات اشکار تکیه نمی‌کنید. درشرایطی که بایک سیستم مالیاتی کارامد می‌توانید بمیزان بودجه لایحه پیشنهادی دولت در سال ۱۴۰۰ درامد ملی را افزایش دهید؛ و بسیاری از مشکلات را بدون توسل به سیاست‌های تورم زا چاره کنید. شما از عدالت سخن گفتید و وعده دادید که تورم را به نصف کاهش دهید و بعد تک رقمی کنید. چرا با خلف وعده بدترین نوع سیاست‌های تورم‌زا و گران کردن کالا‌های اساسی و عمومی را در دستور کار خود قرار داده‌اید؟ اقدامی که برخلاف شعار‌های موجود درپناه تورم حاصل از آن رانت عظیمی برای اغنیا ایجاد می‌کند و فقرجانسوزی را بر سرراه فقرا قرار می‌دهد و درخانه وخیابان اتش می‌افروزد.

جناب اقای دکتر میر کاظمی

این طرح جنابعالی بشدت تورم‌زاست و هر۱% تورم ان ۲% هزینه‌های خانواده‌های ایرانی و۲% هزینه‌های تولید کنندگان مملکت و۳/۵% هزینه‌های دولت و حاکمیت را افزایش خواهد داد و کسری بودجه دولت را با افزایش تصاعدی، غیر قابل مهار می‌کند؛ و اگر می‌خواهید یارانه نقدی جدیدی بدهید بهتر است سرنوشت و تاثیرات مخرب یارانه ۴۵ هزارتومانی دولت احمدی نژاد را مورد بازخوانی مجدد قراردهید. ارزش آن یارانه اگر آنروز ۵۱ دلاربود امروز دراثر تورم آن و سایر سیاست‌های تورم زا به کمتراز ۲ دلارکاهش یافته است و صنعت برق کشور را با کاهش سرمایه گذاری درکام خود بلعیده است که خاموشی‌های گسترده تابستان گذشته بعنوان نوک کوه یخ ثمره‌ی آن بود.

این روش یک چرخه فلاکت و مصیبت است که در آن دولت: قیمت ارز خود را بالامی برد و تورم افزایش نرخ ارز قیمت دیگر کالا‌ها را افزایش می‌دهد و با کاهش ارزش پول ملی به افزایش هزینه‌های ملت و دولت می‌انجامد و مجددا دولت را با کسری بودجه گسترده‌تر مواجه می‌کند و بازهم دولت برای جبران کسری بودجه خود با همین استدلال جنابعالی مجددا مدعی یارانه پنهان میشود و قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهد و این سیکل معیوب و غیر علمی بازهم روز از نو و روزی از نو ادامه می‌یابد و مدام بازتولید می‌شود و به تشدید اثار مخرب و ویرانگر خود ادامه می‌دهد و جامعه و اقتصاد را بدلیل ساده اندیشی سیاست گذار اسیر و مغلوب می‌کند. این شیوه نادرست تامین مالی؛ یک دام بلا و تله شیطانی است که تا ونزئولا و زیمبابوه شدن ادامه می‌یابد و بجز گسترش فقر و فلاکت گرانی و فساد و فحشا و اعتیاد و طلاق و افزایش سن ازدواج و رشد بیکاری و اشتغال زدایی و ناکارامد کردن بیشتر سیستم اداری و گسترش فساد و…. نتیجه دیگری ندارد. راه انصاف و عدالت و عقلانیت و راه خدمت به مردم و تقویت نظام اجتناب از این سیاست‌های تورم زا و اشتغال زدا و رباساز و شوک‌های قیمتی جدید است. تورم‌های سه سال اخیر بحد کافی استانه تحمل مردم را پائین اورده است.

نگذارید با ادامه ان فجایع تلخ دیگری پدید اید برای جبران کسری بودجه دولت و کاهش فقر و توانمند کردن جامعه باید راه توسعه و رشد اقتصادی و تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال پیگیری شود و گام اول آن اجتناب از سیاست‌های تورم زا و جلوگیری از ورود شوک‌های قیمتی به اقتصاد است. گام دیگر تامین و تجهیز منابع برای توسعه کشور از طریق انضباط مالی و تکیه به تولید توسعه گرا و تعامل باجهان است. فقط ایرانیان خارج از کشور بیش از سه هزار میلیارد دلار سرمایه دارند، راه ورود تکنولوژی و سرمایه به کشور را دربستر یک برنامه صحیح و علمی بازکنید و با اجتناب از روش‌های شکست خورده قبلی نگذارید تورم و کاهش ارزش پول ملی زندگی را برسر جامعه آوار کند این به عدالت نزدیکتر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد نو، تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۶۵۰، emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
به پیشنهاداتی که اقتصاددان ها می‌دهند گوش کنین لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین