پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم؛ نتیجه انتخابات آمریکا را تحقیر نظام سیاسی و حاکمان این کشور با رأی قاطع ملت آمریکا اعلام کرد.

شعارسال: حجتالاسلام سیدمحمدحسن ابوترابیفرد اظهار کرد: تهید و تحریم نتوانست و نمیتواند نقشه راه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور مقتدر و دارای دانش فناوری هستهای تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات آمریکا میتواند آغاز تغییرات مثبت باشد، تصریح کرد: انتخابات اخیر آمریکا پیامهای روشن و شفاف برای دستگاه حاکمه و دولتمردان آمریکا داشت و میتواند برای متحدین آمریکا درسآموز باشد.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا و تنظیم روابط قوای سه گانه افزود: مردم آمریکا نقدهای صریح آقای ترامپ به نظام سیاسی حاکم بر آمریکا را تائید کرده و مهمترین مطالبه آنان از دولت جدید، مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی سازمانیافته و گسترده در آمریکا و تغییرات سیاست شکست خورده و پرهزینه مداخلهجویانه در کشورهای دیگر است.

ابوترابیفرد بیان کرد: رای ملت آمریکا به آقای ترامپ تحقیر نظام سیاسی آمریکا و حاکمان این کشور و رجال سیاسی و روشنفکرانی بود که تمام قامت از خانم کلینتون حمایت کردند.

وی ادامه داد: انتخاب آقای ترامپ تبلور شکاف عمیق جامعه آمریکا و مردم این کشور با دولتمردان، تصمیمسازان و صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی است، آنان از بین دو گزینه فردی را برگزیدند که بیانگر بیاعتمادی آنان به صاحبان قدرت بود.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: رای به ترامپ نفی سیاستهای مداخلهجویانه و پرهزینه و شکست خورده آمریکا در عراق، سوریه، یمن و ... بود.

ابوترابیفرد ادامه داد: رئیسجمهور منتخب آمریکا در مناظره خود صراحتا اعلام کرد که داعش محصول کار آمریکا و متحدین آمریکا در منطقه خاورمیانه است، ائتلاف مبارزه با داعش سرپوشی بر این سیاست آمریکاست و کشورهایی که در برابر این جریان خشونتآفرین ایستاده و او را مهار کردهاند ایران، روسیه و دولت سوریه هستند.

وی تاکید کرد: رای مردم آمریکا بر ترامپ یعنی ضرورت کنار گذاشتن سیاستهای مداخلهجویانه به ویژه در خاورمیانه و فاصله گرفتن آمریکا از گروههای تروریستی، تکفیری و حامیان منطقهای آنان بوده است.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا و تنظیم روابط قوای سه‌گانه گفت: آقای ترامپ در برابر همه مردم جهان و متحدین آمریکا عنوان کرد که دستگاه حاکم آمریکا آلوده به دروغ، فساد اخلاقی، فساد مالی و ناکارآمد در اداره کشور است و مردم آمریکا با رای به ترامپ سخنان او را تائید کردند و از دولت جدید مطالبه جدی برای مبارزه با فساد اخلاقی، مالی و توجه به امور داخلی و تغییر رویکرد مداخلهجویانه در امور داخلی دیگر کشورها را دارند و این نگاه و مطالبه مردم میتواند آغاز تغییر مثبت در آمریکا باشد.

ابوترابیفرد در خصوص آینده برجام اظهار کرد: 1+5 به ویژه دستگاه حاکم آمریکا با فهم ناکارآمدی تحریمها و قطعنامههای شورای امنیت و تهدیدها در تغییر نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در تبدیل شدن ایران به یک قدرت هستهای و عبور مقتدرانه ایران از تحریمهای سخت و هوشمند و شکاف عمیق در دیواره تحریم و عدم امکان تداوم تحریمها از سوی متحدین آمریکا ناچار به تغییر رویکرد و قبول ایران هستهای در چارچوب برجام شدند.

وی افزود: به دلایل مورد اشاره و شکاف عمیق موجود در میان اعضاء 1+5 آمریکا قادر به پرداخت هزینه تردید در برجام نیست و در صورت تردید در انجام تعهدات خود این جمهوری اسلامی ایران است که با الهام از رهبری مقتدر و ملت شجاع، دولتمردان آمریکا را تحقیر و از هر تصمیم اشتباهی پشیمان خواهند کرد.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای سه گانه به ویژه دستگاه اجرایی و رئیسجمهور محترم باید از تمامی فرصتها به ویژه ظرفیت درونی نظام و سرمایه علمی و مدیریتی کشور برای خلق اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و با نگاه بلند مدت و برنامهریزی درست در راستای تحقق اهداف چشمانداز، هزینههای اداره کشور را کاهش دهند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: باید منابع ملی به ویژه منابع ارزی حاصل از فروش سرمایههای ملی نفت، گاز و میعانات را به سمت تولید کالا و خدمات به ویژه شرکتهای دانشبنیان هدایت کنند و با افزایش اقتدار ملی، آمریکا را وادار به پذیرش حقوق ملت بزرگ ایران کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22آبان1395، کدخبر: 13950822000723: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین