پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
عضو هیأت حل اختلاف سران قوا با اشاره به نقش ایران در شکست های پی در پی آمریکا در منطقه گفت: انتظار داریم آمریکایی برای ماجشن بگیرند و کف بزنند یا عربده بکشند، معلوم است که در چنین وضعیتی عربده کشی می کنند اما مؤمن از این مسائل هراسی ندارد.

شعار سال: حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی عضو هیأت حل اختلاف سران قوا در مراسم عزاداری شب هشتم محرم که در هیأت خادم الرضای قم برگزار شد، با بیان این که هر لحظه ممکن است دین از کف انسان برود، گفت: انسان همواره باید مراقب دین خود باشد تا دچار مشکل نشود.

وی افزود: روزی آیت الله بهجت فرمودند انسان باید هرچه دارد در برابر یک وعده قطعی بدهد تا در زمان مرگ بدون ایمان نباشد، حتی آیت الله بهجت نگران بودند که بدون ایمان از دنیا نروند، این نگرانی شخصیتی مانند آیت الله بهجت ساخت، انسان اگر نسبت به این مسأله نگران باشد دین خود را حفظ می کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر انسان مراقب باشد می تواند از سرمایه های محرم حراست و حفاظت کند، اظهار داشت: گناه قدم قدم جلو می آید و لباس معصیت بر تن انسان پوشیده می شود، خداوند هشدار می دهد که انسان باید مراقب دین باشد و از گناه فاصله بگیرد، اگر گناه نکردن قابل انجام نبود خداوند از ما نمی خواست.

وی ادامه داد: اگر انسان از دین فاصله گرفت خداوند می فرماید زمین خدا از حجت خالی نمی شود و اگر شما مسلمانان در صحنه نایستادید بدانید خداوند قومی را می آورد که بنده خدا به معنای واقعی کلمه هستند، در طول تاریخ کسانی می آیند که شایسته بندگی خدا هستند.

حجت الاسلام ابوترابی ابراز داشت: کسانی که در 8 سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک سانتاز خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد و کسانی که دمشق و بغداد را از حلقوم آمریکا بیرون آوردند مردانی هستند که خدا آنان را جایگزین کسانی که لیاقت بندگی خدا را ندارند.

وی عنوان کرد: آنچه امروز در منطقه اتفاق افتاده اعجازی دیگر بعد از دفاع مقدس است، دشمن با همه قدرت اطلاعاتی، امنیتی، توان نظامی، دلارهای نفتی، خلق جبهه متحد با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه مزدوران آن ها در منطقه وارد میدان شد تا بغداد و دمشق را بگیرند و راه را برای گرفتن بیروت و تحت فشارهای سخت قرار دادن ایران فراهم کنند اما مردان الهی همه نقشه های دشمن را خنثی کردند.

نایب رییس سابق مجلس خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به درستی فرمودند که سخنان ترامپ در مجمع سازمان ملل منشأ قدرت ندارد بلکه از شدت عصبانیت از شکست های پی در پی آمریکا در منطقه نشأت می گیرد و عامل این شکست را ایران می دانند که درست است، اگر تهران و سردار سلیمانی نبود بغداد سقوط می کرد.

وی اضافه کرد: تصور ما این بود که بغداد در آستانه سقوط بود اما در فرمانده سلحشور سپاه اسلام سردار سلیمانی اعلام کرد که بغداد سقوط کرد، این سپاه اسلام بود که بغداد را به سرعت برگرداند و جوانان را مسلح کردند و در کوتاه ترین زمان شهر به وضعیت عادی برگردد، بغداد بلعیده شده بود اما از حلقوم آمریکا و عربستان بیرون آورده شد.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این اگر بغداد به صورت جدی سقوط کرده بود نجف و دمشق هم سقوط می کردند، گفت: انتظار داریم آمریکایی برای ماجشن بگیرند و کف بزنند یا عربده بکشند، معلوم است که در چنین وضعیتی عربده کشی می کند.

وی افزود: خداوند قومی را جایگزین افرادی می کند که همراه با خدا و اهل بیت(ع) نبودند، این قوم چند ویژگی دارد که یکی است این قوم خدا را دوست داشته و خدا نیز این قوم را دارد، ریشه سعادت محبت خداوند است، اگر خداوند را دوست بدارد و انسان عاشق خدا باشد به سعادت می رسد، خداوند احسان کنندگان و متقین را دوست دارد.

عضو هیأت حل اختلاف سران قوا با بیان این که انسان در مسیر الهی نباید متزلزل باشد، اظهار داشت: خداوند انسان های با اراده در مسیر حق را دوست دارد، اطاعت از پیامبر و اهل بیت(ع) سبب محبت الهی می شود، در این زمینه به اندازه می شود پیش رفت که در قلب انسان جز محبت خدا نباشد.

وی ادامه داد: عزاداری برای اهل بیت(ع) و ترک گناه زمینه را برای محبت الهی آماده می کند؛ ویژگی دیگر قوم برتر این است که نسبت به برادران و خواهران ایمانی خود متواضع و فروتن هستند، مؤمن نسبت به پدر، مادر و همسر خود با نهایت احترام و تواضع را داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که گاهی میزهای مسؤولیت انسان تغییر می دهد و مغرور می کند، ابراز داشت: مؤمن در هر شرایطی باید مؤدب و با تواضع باشد نه این که مغرورانه برخورد کند؛ برخورد و مقابله عزتمندانه و مقتدر باکفار و مستکبران ویژگی دیگرقوم برتر است.

وی عنوان کرد: شهدای دفاع مقدس، جانبازان و شهدای دفاع محرم نماد این عزت هستند، در برابر آمریکا، استکبار جهانی، جبهه کفر، صهیونیست هاو تکفیری ها این عزت باید وجود داشته باشد و مقابله با آن ها صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه، ویژگی چهارم قوم برتر را جهاد و مجاهدت در راه خدا دانست و خاطرنشان کرد: مجاهدت یعنی کسی که بالاترین سعی و تلاش را برای دستیابی به آرمان ها و اهداف والا دارد، در این مسیر همه در هر قشری می توانند جهاد کنند.

وی اضافه کرد: جامعه امروز ما نیازمند جهاد است، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را خلق می کند و نیازمند به کار و تلاش هستیم تا اقتصاد پویا داشته باشیم، طلاب و دانشجویان باید مجاهد باشند و با جدیت درس بخواهند؛ در این مسیر سرزنش ها، عربده کشی ها، لشکرکشی ها و گزینه های گوناگون در مجاهدان اثری نمی گذارد.

حجت الاسلام ابوترابی با بین این که قم شهر قیام و خاستگاه انقلاب است، گفت: قم در عرصه ها و صحنه های گوناگون انقلاب و دفاع مقدس به خوبی درخشیده و امروز نیز می درخشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:۵۲۸۹۰۷، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین