پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر با کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که طرح ممنوعیت تردد شبانه تاثیر ندارد، باید با شجاعت تصمیم را تغییر دهیم.
شعار سال: «علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به ترافیک این روز‌های شهر تهران که به رقم افزایش ساعت طرح ترافیک همچنان ادامه‌دار است، اظهار کرد: در مساله طرح ترافیک دو مسئله داریم که مقداری کار را سخت می‌کند؛ از یک طرف بحث آلودگی هوا را داریم و طبیعتا در آغاز فصل سرما و با بروز پدیده وارونگی هوا شرایط سختی را برای مردم تهران مجدد ایجاد می‌کند و به همین دلیل طرح ترافیک را باید دقیق‌تر و با افزایش ساعت طرح درنظر بگیرند.

شرایط ترافیکی بسیار بد شده است

او ادامه داد: از طرفی مساله منع تردد شبانه را به دلیل کرونا داریم و این باعث می‌شود زمان تردد عادی در بازه پایان طرح ترافیک و زمان اجرای طرح تردد شبانه رخ دهد و در نتیجه همه تردد‌های شهر در یک بازه زمانی که وقت آزاد است خلاصه می‌شود و به طور منطقی نه تنها در منطقه‌ای که طرح ترافیک در آن اعمال می‌شود، شاهد گسترش ترافیک هستیم بلکه به سایر مناطق شهر نیز تسری پیدا می‌کند.

نادعلی اضافه کرد: شرایط بسیار بدی شده است، از طرفی باید شروع رسمی سال تحصیلی را نیز در نظر بگیریم و با توجه به آلودگی هوا نمی‌شود طرح ترافیک را حذف کرد، اما در مورد منع تردد شبانه می‌شود فکر کرد.

بی‌تاثیری طرح ممنوعیت تردد شبانه و لزوم لغو آن

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر در این زمینه مرجع تصمیم‌گیری نیست، اظهار کرد: هرچند شورای شهر در زمینه حذف شدن یا نشدن آن مرجعیت ندارد، اما به عنوان نماینده مردم نظر خودمان را مطرح می‌کنیم که اگر کارشناسان به این نتیجه برسند که تاثیری در مساله بهداشت و درمان ندارد، زودتر طرح ممنوعیت تردد شبانه را بردارند.

او در ادامه با اشاره به نظر ستاد کرونا درباره طرح ممنوعیت تردد شبانه گفت: دربرنامه‌ای شرکت کردم که مجری برنامه گفت آقای دکتر زالی اعلام کردند که منع تردد شبانه تاثیری در کنترل کرونا ندارد و اگر اینگونه باشد ستاد ملی کرونا که خود پایه گذار منع تردد بوده و به این نتیجه رسیده باشد، نباید لغو آن را معطل کرد. مدیریت استخوان لای زخم کار اشتباهی است و مردم را فرسوده می‌کند. اگر با کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که تاثیر ندارد، باید تصمیم جدید بگیریم و با شجاعت تصمیم را تغییر دهیم.

باید شور و اشتیاق در شهر ایجاد شود

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: معاونت اجتماعی فاتب نیز با رفع منع تردد موافق است. من به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی معتقدم که شهر بیشتر نیاز به زندگی و تحرک دارد و کرونا شرایط افسردگی را برای شهر رقم زده است. الان در آغاز فصل جدید کار و تلاش در عرصه‌های مختلف هستیم و باید شور و اشتیاق بیشتر در شهر اتفاق بیفتد. نباید برای سر زدن به همدیگر مجبور شویم در ساعاتی در شهر تردد کنیم که از در و دیوار شهر ماشین می‌بارد. این موارد باعث می‌شود استرس مردم بیشتر شود. کارشناسان نیز می‌دانند که وقتی آرامش روانی مردم به هم می‌خورد، ایمنی بدن آن‌ها نیز پایین می‌آید.

او در واکنش به اینکه شهرداری در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل وعده تعامل با دولت را داده است، کرد: وقتی مطالبات شهرداری تهران در چند دوره از سوی دولت پرداخت نشده، طبیعتا شرایط بدی رقم خورده که یک روزه هم اتفاق نیفتاده است. اما ما این شرایط را تحویل گرفتیم و قبول داریم با یک دکمه نمی‌توانیم آن را به شرایط مثبت تبدیل کنیم. تلاش، کار و پیگیری لازم دارد که هم شورا و هم شهرداری آن را انجام داده است.

نادعلی اضافه کرد: ارتباط مناسب شهرداری و دولت حرف درستی است و انتخاب شهردار ما به این دلیل بوده است که بتواند از این جنس تعاملات با دولت بهره ببرد و نیاز شهر را برطرف کند. حضور آقای زاکانی در جلسات هیات دولت می‌تواند به پیگیری موراد بیانجامد.

او تاکید کرد: از آنچه که شدنی بوده کوتاهی نشده است و در اولین ماه حضور شهردار ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شد که مقدمات آن در دوره قبل انجام شده بود و با پیگیری این دوره و اقدامات تکمیلی در این دوره به ناوگان اضافه شد. علاوه بر آن ماجرای اورهال اتوبوس‌ها نیز در حال انجام است.

در تامین مطالبات حمل و نقلی از دولت تمام تیر‌ها را رها خواهیم کرد

نادعلی با تاکید بر تدوین طرح‌های جدید گفت: حتما طرح‌های جدید خواهیم داشت و چه در بحث تامین ناوگان و چه در بحث تامین منابع مطالباتی که از دولت داریم تمام تیر‌ها را رها خواهیم کرد، چرا که برای شورا و شهرداری بسیار مهم است.

او افزود: اگر در شرایط کرونا تعداد ناوگان بیشتر باشد جمعیت کمتر می‌شود و سرایت ویروس کمتر می‌شود. این مسائل را می‌دانیم و تلاش می‌کنیم، نه در حد وعده و عید، اما ۵۰ درصد ماجرا دست ما است و ۵۰ درصد دست دولت است و امیدواریم با احساس مسئولیتی که آقای رئیسی دارند به نیاز‌های شهر تهران توجه می‌کنند و در رفع خلاء موجود کمک می‌کنند.

به مردم وعده سرخرمن نمی‌دهیم

او تاکید کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم و به مردم نیز امید می‌دهیم، اما منظور ما وعده سر خرمن نیست. شرایط اقتصادی کشور را باید دید. اشتباه‌ترین شکل مطالبه‌گری به گونه‌ای است که برای مردم به شکلی مطالبه‌گری ایجاد کنیم که بدون در نظر گرفتن موانع و مشکلات کل کشور، یک نقطه را نشان مردم دهیم. باید موانع را هم ببینند و از طرفی تلاش ما را نیز برای گذر از موانع ببینند.

ناعلی در پایان گفت: در بسیاری از جا‌ها ممکن است با روش‌های جدید سرمایه‌گذاری بتوانیم کار‌های جدید کنیم. اما این‌ها در حد حرف است و آنچه در عمل در حال رخ دادن است در تعامل با دولت است که شاید به صورت نقد بتوانیم انتظار را فراهم کنیم. سطح مذاکرات در سطح مذاکره شهردار با رئیس جمهور و تعامل رئیس شورا با رئیس جمهور است و اعضای شورا نیز به اطلاع‌رسانی در فضای رسانه توجه دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۲ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.ilna.news، ۱۱۵۵۴۳۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین