پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
بابک صدرایی، کارشناس خودرو بیان داشته اند که تاکید وزیر صمت بر صادرات یک میلیونی خودرو قابلیت تحقق ندارد. این طرح بیشتر شبیه به یک شوخی است تا طرحی کارشناسی شده! اگر می‌خواهند خودرویی صادر کنند ابتدا باید دروازده‌های واردات خودرو را با تعرفه ۲۰ تا ۳۰ درصد آزاد کنند.
شعار سال: ایران در سال‌های گذشته به کشور‌های مختلفی همچون عراق، الجزایر، سوریه، ترکمنستان، لبنان، چین، ساحل عاج، آذربایجان و جیبوتی خودرو‌های داخلی صادر می‌کرد.

در بین این کشورها، عراق بیشترین سهم واردات خودروی ایرانی را به خود اختصاص داده بود.

البته جمهوری کره، کشور‌های ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، بلژیک، فرانسه، روسیه، رومانی و مجارستان نیز در مقاطعی مشتری خودروی ایرانی بودند.

اما با توجه به تحریم‌ها و البته موضوع استاندارد خودروها، این صنعت بازار بین‌المللی خود را تا حد زیادی از دست داده است.

در این شرایط سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت بر صادرات سالانه یک میلیون خودرو تاکید دارد.

اما آیا این موضوع عملی است؟

بابک صدرایی، کارشناس خودرو گفت: تاکید وزیر صمت بر صادرات یک میلیونی خودرو قابلیت تحقق ندارد.

او افزود: این طرح بیشتر شبیه به یک شوخی است تا طرحی کارشناسی شده!

به گفته صدرایی، اگر می‌خواهند خودرویی صادر کنند ابتدا باید دروازده‌های واردات خودرو را با تعرفه ۲۰ تا ۳۰ درصد آزاد کنند. چنانچه خودروسازان توانستند با شرایط ایجاد شده خودروی خود را به فروش برسانند، می‌توانیم دربازار‌های جهانی و با تعرفه ۲۰ تا ۳۰ درصد، رقابت را آغاز کنیم.

این کارشناس خودرو در خصوص از دست دادن مشتری خودروی ایرانی گفت: همه کشور‌های جهان برای محیط زیست، منابع طبیعی و ایمنی مشتریان خود ارزش قائل هستند.

او افزود: در بازار جهانی رقابت فراوانی برای خودروسازان وجود دارد و خودروسازان انواع خودروها، از اقتصادی‌ترین تا لوکس‌ترین را تولید می‌کنند. در این بازار پیشرفته چگونه خودرو‌هایی با تکنولوژی سه تا چهار دهه قبل می‌توانند با خودرو‌های روز دنیا رقابت کنند؟

به گفته صدرایی، امروزه دنیا در جستجوی خودرویی با قیمت و کیفیت مناسب است. باید به این نکته توجه داشت که خودرو‌های اقتصادی در چین تولید شده‌اند که می‌توانند با خودرو‌های اقتصادی ایران از لحاظ کیفیتی، قیمتی، خدماتی، مهندسی و آپشنی رقابت کنند و تولیدات خود را به آسانی در بازار جهانی به فروش برسانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۰، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین