پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر قرار باشد مردم بنزین به قیمت بین‌الملل خریداری کنند، باید حقوق آن‌ها به اندازه حقوق کشور‌های اطراف خلیج فارس باشد. آنطور که در اذهان عمومی جا افتاده قیمت بنزین در کشور‌هایی مثل دبی زیاد نیست.
شعار سال: فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در خصوص تاثیر افزایش احتمالی قیمت بنزین بر بازار خودرو چیست؟ گفت: افزایش قیمت بنزین زمانی بر بازار خودرو تاثیرگذار است که بر تقاضا تاثیر گذارد.

زاوه افزود: به طور عادی قیمت بنزین نباید بر بازار خودرو تاثیر داشته باشد. همچنین مردم ایران حق انتخاب زیادی در انتخاب خودرو ندارند و تقاضا زیادی وجود ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد: انتخاب مردم ایران میان خودرو ۴۰۵ بیست سال کار کرد و پراید و تیبا است. پس عملا حق انتخاب ندارند و مجبور هستند همین خودرو‌های موجود را انتخاب کنند. همچنین ادعا پرمصرفی به مردم ایران ادعا بی‌جایی است. این ادعای زمانی وارد است که چیزی غیر از خودرو ۴۰۵ به مردم داده شود. پس این تصمیم در بازار خودرو مستقیم تاثیر قیمتی و عرضه تقاضایی نخواهد داشت. اما منجر به اعتراضات گسترده خواهد شد.

زاوه ادامه داد: اگر قرار باشد مردم بنزین به قیمت بین‌الملل خریداری کنند، باید حقوق آن‌ها به اندازه حقوق کشور‌های اطراف خلیج فارس باشد. آنطور که در اذهان عمومی جا افتاده قیمت بنزین در کشور‌هایی مثل دبی زیاد نیست و ماشین‌های خوب مختلفی وجود دارد. این گونه نیست که شما خودرویی همانند پراید داشته باشی و پول بنزین به نرخ آلمان دهید.

وی تاکید کرد: اگر افزایش قیمت بنزین قبل از آزاد سازی خورو انجام شود تبعات بسیار زیادی دارد.

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به سوال در شرایط فعلی بازار خودرو را چگونه بررسی می‌کنید؟ پاسخ داد: قیمت‌ها همچنان رو به افزایش خواهد بود و عملکرد دولت آقای رئیسی گواه آن است که ایشان نسبت به راه حل مساله تورمی هیچ ایده درستی ندارد. سردرگمی که دولت رییسی به آن دچار است را معمولا در دوره دوم دولت‌ها مشاهده می‌کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۷۶۷۷۰، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین