پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر متوسط عمر طرح‌ها به ۱۷ سال رسیده، اگر با شیوه‌های فعلی بخواهیم راه را ادامه دهیم این طرح‌ها را باید طرح‌های باستانی نامید و باید در شیوه اداره کشور تجدید نظر کرد.

شعار سال:روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، «سید مسعود میرکاظمی» در مراسم تودیع و معارفه معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه، گفت: میزان کارها و طرح‌هایی که در این معاونت در سطح ملی و استانی داریم بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: متاسفانه گاهی با فشارهای سیاسی طرح‌های بدون توجیه اقتصادی آغاز می‌شود.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته به علت ایجاد جو بی اعتمادی سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم در جهت رشد اقتصادی هدایت نشد، در حالیکه حجم نقدینگی از مرز چهار هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد.
 
میرکاظمی مهم‌ترین عامل ایجاد اطمینان را بهبود شاخص های کلان اقتصادی و پرهیز از تصمیمات شتاب زده و غلط عنوان و افزود: اولین بودجه دولت سیزدهم با محوریت رشد اقتصادی، بهبود بهره‌وری و کنترل تورم تدوین شده و این بودجه تضمین کننده بهبود شاخص های کلان اقتصادی است.
 
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم معطل نتیجه مذاکرات نخواهد ماند، تصریح کرد: در دولت های پیشین هشت سال فعال اقتصادی را معطل مذاکره کردند و نتیجه هم وضعیت نامطلوب شاخص‌های اقتصادی شد.
 
معاون رییس جمهور اضافه کرد:ما کشور فقیری نیستیم، ولی باید شیوه مدیریت کشور را متحول کرد، دولت سیزدهم معتقد است راه حل مشکلات حضور سرمایه های مردم است و برای این کار در بودجه سال آینده صندوق‌های پیشرفت و عدالت پیش بینی شده است.
 
میرکاظمی افزود: با اهرم شدن منابع این صندوق‌ها تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی داده می‌شود تا طرح هایی که در رشد اقتصادی موثر هستند و بر مبنای سند ملی آمایش مشخص شده‌اند را اجرا کنند.
 
وی بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی بین دستگاه‌ها سرگردان هستند، نمی‌شود به این شیوه شاهد جهش جذب منابع باشیم.حتما باید در شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی تجدید نظر کرد.
 
وی تاکید کرد: باید در طرح های نیمه تمام اولویت‌بندی کرد تا موضوعاتی که با معیشت، اشتغال و رشد اقتصادی گره خورده زودتر به سرانجام برسد.
 
لازم به ذکر است  «حمید امانی همدانی» با حکم میرکاظمی به عنوان معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه و حمیدرضا عدل به سمت مشاور فنی و عمرانی رییس سازمان برنامه و بودجه منصوب شدند.
 
امانی همدانی از مدیران با سابقه و خوش نام سازمان برنامه و بودجه است که پیش از این رییس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه بوده است.
 
همچنین «مرتضی خالصی» با حکم میرکاظمی به سمت سرپرست امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 25بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84651325

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین