پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اظهار داشت: پس از به روی کار آمدن طالبان ورود افغان‌ها به کشورمان از مرز‌های رسمی به روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده در حالی این رقم قبل از تحولات افغانستان چیزی بین ۷۰۰ و ۸۰۰ نفر در روز بود.
شعار سال: مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اظهار داشت: پس از به روی کار آمدن طالبان ورود افغان‌ها به کشورمان از مرز‌های رسمی به روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده در حالی این رقم قبل از تحولات افغانستان چیزی بین ۷۰۰ و ۸۰۰ نفر در روز بود.

جواد هدایتی درباره افزایش تردد افغان‌ها و ورود آن‌ها به کشورمان اظهار داشت: آمار‌های رسمی نشان می‌دهند پس از به روی کار آمدن طالبان ورود افغان‌ها به کشورمان از مرز‌های رسمی به روزانه حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده در حالی این رقم قبل از تحولات افغانستان چیزی بین ۷۰۰ و ۸۰۰ نفر در روز بود.

وی ادامه داد: این جمعیت از پایانه‌های مرزی رسمی وارد کشور می‌شوند و دارای پاسپورت و ویزا هستند و تشریفات مربوط برای ورود به کشور را طی می‌کنند و افرادی که حائز شرایط قانونی هستند محدویتی برای ورود به کشور وجود ندارد. طبیعتا ویزا دارای زمان مشخص برگشت است و در زمان مقرر آن، این افراد از کشور خارج می‌شوند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به ورود مهاجران افغانستانی از مرز‌های غیررسمی گفت: جمعیتی از افغان‌ها از مرز‌های غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و آمار دقیقی از این جمعیت در دست نیست. قاچاقچیان اغلب شبانه افغان‌ها را از مرز‌های غیر رسمی وارد کشور می‌کنند.

هدایتی با بیان اینکه در ایام نوروز اکثر تصادفات رخ داده در استان‌های شرقی و حتی استان فارس مربوط به خودرو‌های قاچاق افغان‌ها بوده، تاکید کرد: اغلب مهاجران افغان که از مرز‌های غیر رسمی وارد کشورمان می‌شوند توسط قاچاقچیان و در صندوق عقب خودرو‌هایی با سرعت بالا در شب در تردد هستند که این شرایط منجر به افزایش تصادفات خودرو‌های حامل مهاجران غیرمجاز افغان شده به طوریکه بیشتر تصادفات استان‌های شرقی و فارس در ایام نوروز مربوط به این خودرو‌ها بوده‌است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۶۹۷۱۵، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین