پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
وزیر بهداشت دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت اظهار داشت:خط قرمز ما تعارض منافع است. ما سلامت مردم را به هیچ قیمتی قربانی نخواهیم کرد و از سلامت مردم دفاع خواهیم کرد. در سال جدید هم ان‌شاءالله با افزایش تولید دارو، صادرات را داشته باشیم.

شعار سال: وزیر بهداشت با اشاره به ارز اختصاص داده شده از سوی مجلس به وزارت بهداشت و با تاکید بر اینکه امسال قطعا کمبود دارو نخواهیم داشت، در عین حال به افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: امسال قطعا همه مردم را تحت پوشش بیمه همگانی قرار می‌دهیم؛ اعتبارش دیده شده تا مردم دغدغه نداشته باشند.


دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت، گفت: در ماه رمضان هستیم و در این ماه همه دنبال عبادت و خودسازی هستند. کادر بهداشت، درمان و اورژانس هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی یک عبادت مضاعف دارید که آن هم خدمت به مردم است. امسال مفتخر بودیم به بیان مقام معظم رهبری که رضایت خودشان را از زحمات کادر بهداشت و درمان اعلام کردند. کرونا یکی از مسائلی بود که مملکت را فلج کرده بود. امسال بعد از دو سال شاهد شادی مردم بودیم که سفر‌ها و دید و بازدید‌ها انجام شد و همه به دلیل زحمات کادر بهداشت و درمان بود که از تعطیلات خودشان گذشتند و در کشور مستقر شدند.

وی افزود: ما تاریخ پر افتخاری در کشور داریم که یکی از نقاط پرافتخار ما خدمات اورژانس است که یادمان نرفته در دفاع مقدس چقدر در انتقال مجروحان زحمت می‌کشیدند. در این انقلاب نیز اورژانس در صحنه‌های خطر می‌رفتند و مجروحان را خارج می‌کردند که همچنان هم خدمات‌شان برای مردم ادامه دارد.

عین‌اللهی ادامه داد: امروز هم وظیفه داریم که بتوانیم خدمات‌مان را گسترش داده و به‌روز کنیم که امیدواریم این کار انجام شود. یکی از نکات مهم این است که در نوع خدمات‌مان باید کرامت مردم را حفظ کرده و با حفظ کرامت مردم به آن‌ها خدمت ارائه دهیم. در بازدید‌هایی که داشتیم این چشمگیر بود، اما باید بیشتر شود و ارائه خدمت با لبخند و حفظ احترام مردم باشد. ما توانستیم با فعالیت مستمری که انجام شد و با واکسیناسیون خوبی که انجام شد که امروز میزان واکسیناسیون به ۱۴۸ میلیون دز تزریق رسیده‌ایم که این قدرت بسیار زیادی را ایجاد کرده است. سازمان‌های جهانی همه متعجبند که طی این چند ماه چه اتفاقی در ایران رخ داد و واکسیناسیون انجام شد که با زحمات کادر سلامت اتفاق افتاد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم برای ما اهمیت بالایی دارد، گفت: باید در هر شرایطی این موضوع را در نظر بگیریم. رئیس جمهور در اورژانس کشور حضور یافتند و قدردانی کردند. ما احتیاج داریم که اورژانس‌مان به‌روز باشد. وسایل پیشرفته‌تر داشته باشد. امروز در انفجار آی تی هستیم و می‌توانیم از طریق تله مدیسین و از راه دور بسیاری از درمان‌ها را انجام دهیم که حتما تکمیل می‌شود. امسال قبل از آغاز سال با همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جلسه داشتیم و همه آن‌ها اماده‌باش بودند. من هم توفیق داشتم که از نزدیک فعالیت‌ها را ببینم. حدود ۳ میلیون ویزیت در این ایام داشتیم که نشان‌دهنده حجم کاری بوده که در اورژانس انجام شده و حدود ۱۳۱ هزار جراحی هم انجام شده است.

عین‌اللهی گفت: امسال در بحث انتقال خون دیدیم که مردم چه اشتیاقی برای اهدای خون داشتند و ۲۳ درصد افزایش داشتیم و اعلام شده که امسال هیچ مشکلی بابت تامین‌خون نخواهیم داشت. رئیس جمهور هم برای بهداشت و درمان بسیار اهمیت قائل شدند و شخصا با رئیس جمهور چین صحبت کردند که مقدار زیادی از واکسن‌ها را خودشان تامین کردند.

وی با بیان اینکه امروز این نوید را به مردم می‌دهم که مدیران متعهد و دانشمند داریم، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم‌آنچه که شایسته مردم است را فراهم کنیم. از مجلس هم تشکر می‌کنیم که در بحث بودجه همکاری خوبی کردند که امیدواریم با منابعی که در اختیار داریم، بتوانیم با تمام‌قدرت عمل کنیم.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما تعارض منافع است. ما سلامت مردم را به هیچ قیمتی قربانی نخواهیم کرد و از سلامت مردم دفاع خواهیم کرد. در سال جدید هم ان‌شاءالله با افزایش تولید دارو، صادرات را داشته باشیم.

وی گفت: مجلس حدود سه میلیارد دلار ارز به وزارت بهداشت داده که یک میلیارد از سال قبل بیشتر است؛ بنابراین امسال قطعا کمبود دارو نخواهیم داشت و مساله اصلی ما تامین دارو‌های ضروری مردم است. به ویژه در زمینه بیماری‌های خاص بودجه خوبی تخصیص داده شده که امیدواریم عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها را به نحو احسن حمایت کنیم.

وی گفت: اکنون بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز همه مردم بیمه نیستند، اما امسال قطعا همه مردم را تحت پوشش بیمه همگانی قرار می‌دهیم که اعتبارش دیده شده تا مردم دغدغه نداشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، کدخبر:۸۳۴۳۸۶، تاریخ انتشار:۲۱ فروردین ۱۴۰۱، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
ما هم امیدواریم که حرف وزیر بهداشت در این مورد درست باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین