پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۶۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی شدن طرح تغذیه پاک برای ۴ میلیون دانش‌آموز از مهرماه گفت: هرچه بتوان از سایر دستگاه‌ها منابع بیشتری جذب کرد و آورده بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم پوشش دانش آموزان در این طرح را افزایش دهیم.
شعار سال: صادق ستاری فرد روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار یک رسانه درباره طرح تغذیه پاک برای دانش آموزان افزود: برنامه بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان با پیگیری و جدیت وزیر آموزش و پرورش پیش‌بینی شد تا در این طرح موضوع شیر و تغذیه دانش‌آموزان به صورت مشارکتی دنبال شود.

وی با بیان اینکه نهاد‌های متولی، خدمات رسان، خیرین و نهاد‌های انقلابی برای کمک به طرح تغذیه پاک ورود کردند، ادامه داد: این موضوع مهم از سال تحصیلی آینده دنبال می‌شود و البته قرار است به صورت آزمایشی در ماه مبارک رمضان اجرایی شود تا با توجه به سناریو‌های موجود تجربه این طرح بدست آید.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که پس از ماه مبارک رمضان به‌دست می‌آوریم، پیش‌بینی می‌شود که چه نوع مواد غذایی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شود.

ستاری‌فرد یادآورشد: در حال حاضر طرح تغذیه پاک برای ۴ میلیون دانش‌آموز پیش‌بینی شده است، اما هرچه بتوان از سایر دستگاه‌ها منابع بیشتری جذب کرد و آورده بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم پوشش دانش آموزان را افزایش دهیم.

وی افزود: با اجرای آزمایشی این طرح پس از ماه مبارک رمضان چالش‌ها مشخص شده و یک سناریوی منطقی برای سال تحصیلی آینده دنبال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیش از این گفته بود: برای مهرماه سال تحصیلی آینده از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتباری برای تغذیه رایگان دانش آموزان پیش بینی می‌کنیم و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و خیرین نیک اندیش، درصدی از دانش آموزان محروم را که توان تامین وعده غذایی را ندارند، پوشش می‌دهیم.

شناسنامه سلامت دانش‌آموزان

سخنگوی آموزش و پرورش همچنین درباره طرح پاک معاونت سلامت و تربیت بدنی توضیح داد: همچنین طرح پایش آمادگی کودکان (پاک) از دیگر طرح‌هایی است که برای سلامت دانش آموزان ایجاد شد.

ستاری فرد ادامه داد: دانش‌آموزان در بدو ورود سنجش می‌شوند و در طول سال تحصیلی در دو نوبت ترم اول و دوم از آن‌ها آزمون آمادگی جسمانی و بدنی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمرات آزمون آمادگی جسمانی و بدنی تحت عنوان نمره پایش آمادگی کودکان ثبت می‌شود تا دانش آموزان وضعیت خود را نسبت به پیش از ورود به کلاس بسنجند.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آزمون آمادگی جسمانی و بدنی همچنان استمرار پیدا می‌کند و دانش آموزان شناسنامه سلامت و آمادگی خود را از نزدیک می‌بینند و رصد می‌کنند.

ستاری فرد یادآورشد: دانش‌آموزان، والدین و معلمان در این شناسنامه سلامت می‌توانند ظرفیت‌ها، آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، آمادگی قلبی و عروقی، قدرت عضلانی، چابکی و چاقی را براساس شاخص‌ها رصد کنند و یک شناسنامه از وضعیت سلامت خود در اختیار داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین قد و وزن دانش آموز هم در این شناسنامه سلامت ثبت و روند رشدی او کنترل می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآورشد: نبود شناسنامه سلامت یک خلأ جدی است، چراکه دانش‌آموز حق دارد آگاهی لازم برای پیشرفت سلامت خود و چالش‌های حوزه سلامت را بدست آورد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۲۱۴۶۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین